Jak získat fanoušky na Facebooku? Ověřených 15 tipů, které zaručeně fungují!

Vaše fanouškovská stránka (neboli fan page) na Facebooku je založena. Hotovo, vyřízeno a teď již jen můžete čekat s nohama na stole, jak se vám penízky pěkně pohrnou. Rázem je z vás rentiér, který má do konce života vystaráno.

Možná vás zklameme, ale takhle jednoduše to opravdu nefunguje. Abyste si mohli užívat někde v exotických krajinách u moře se sklenicí oblíbeného drinku v ruce, musíte udělat přece jen trochu víc. A my vám rádi poradíme, jak na to.

Dalším nezbytným krokem, který následuje hned vzápětí po založení fan page, je získání co nejvyššího počtu fanoušků. Aby lidé dobrovolně označili vaši stránku známým modrým symbolem sevřené dlaně se vztyčeným palcem (ano, tzv. „lajkem“ čili “líbí se mi”), potřebují se o vás dozvědět. Musíte být originální, musíte je bavit, musíte je zaujmout a při tom všem je současně můžete vzdělávat.

Našich 15 rad vám ukáže, jak na to. Nechte se inspirovat tím, co spolehlivě funguje pro získávání nových fanoušků Salony-krasy.cz na Facebooku. Jsme si jisti, že naše metoda pomůže i vám. Dobrá zpráva: tento recept je ověřený, jednoduchý a navíc je úplně zadarmo.

1. Máte osobní stránku? Sdílejte na ní svou fan page

FFF. Co to je? Zvuk vysavače? Ucházející plyn? Ale kdeže – jde o zkratku anglického Friends, Family, Fools. Neboli přátelé, příbuzní a blázínci. Nebo spíš nadšenci. Je velmi pravděpodobné, že vaši kamarádi, známí, blízká rodina a všichni ti, kteří vám fandí, budou pozorně sledovat Vaše úspěchy, pokroky v byznysu a budou Vám držet palce. No, možná že ne všichni, ale tím se netrapte. Stačí, že budou sdílet vaše nejnovější příspěvky a že tak budou šířit váš obsah virálně.

2. Přidejte na svůj web tlačítko “Facebook like box”

Tento tzv. social plugin neboli tlačítko si můžete stáhnout na stránce Facebooku pro vývojáře. Na své webové stránky tak přidáte box s počtem fanoušků, v němž si návštěvníci webu označí vaši FB stránku bez toho, aniž by váš web opustili. Zkrátka a dobře: jde o propagaci vaší FB stránky prostřednictvím webových stránek.

3. Zveřejněte novinku o své FB fan page

Napište pro svůj web zajímavý článek nebo na něm aspoň uveřejněte krátkou zprávu o tom, že jste založili FB fanouškovskou stránku. Čtenáři tak budou hned vědět, že můžou sledovat váš profil a kde vás přesně můžou najít. Nezapomeňte uvést odkaz na FB stránku a také to, co všechno hodláte s fanoušky sdílet (příspěvky, fotky, videa, partnera, večeři ad.). Nezapomeňte zmínit výhody jako speciální akce, soutěže o atraktivní ceny nebo novinky, které díky vaší fan page uvidí na FB jako první.

4. Využívejte svůj instagramový profil

Doporučujeme navštívit stránku Canva.com, kde si můžete vybrat některou z dlouhé řady šablon. S její pomocí pak vytvořte příspěvek s jasným vzkazem: „Sledujte nás na Facebooku @vasefanpage”. Předtím, než příspěvek zveřejníte, ujistěte se, že jste odkaz na svou fan page na FB uvedli do popisu také v Instagramu (v hlavičce svého profilu), čímž navedete uživatele přímo na vaše FB stránky. Jen dodáváme, že celá tato vychytávka je ZDARMA. No neberte to za ty prachy.

5. Přidejte odkaz na svůj fan page do svého emailového podpisu

Většina emailových klientů jako Gmail, Seznam, Centrum a další umožňují vytvoření šablony podpisu. Do ní si jednoduše vložíte odkazy na důležité zdroje, jako jsou váš web a profily na Facebooku, Instagramu nebo Youtube. Tímto způsobem si jednak usnadníte komunikaci s potenciálními zákazníky, jednak všichni příjemci vašeho mailu budou informováni o tom, že máte i vlastní FB stránku. Jen s tím spamováním kapánek brzděte, na reklamu, která je vtíravá jako pitralon, jsou lidé alergičtí.

6. Vytvořte reklamu pro svou FB stránku

FB reklamy jsou jedním z nejoblíbenějších způsobů propagace, který vám pomůže nastartovat vaše podnikání. Určitě nezruinuje váš rozpočet; navíc reklamu lze zacílit pouze na ty uživatele, u nichž předpokládáte, že je zaujme a že se stanou vašimi novými fanoušky a snad i zákazníky. Typ reklamy můžete zvolit i podle očekávané konverze neboli předpokládané akce návštěvníka FB stránky. Touto konverzí může být nákup poukázek, zanechání kontaktních informací nebo např. objednávka nabízeného výrobku.

FB reklamu lze cílit i podle věku, zájmů, lokality či pohlaví. Reklamu můžete směřovat k různému publiku (např. dle zvolených demografických údajů) anebo můžete oslovit návštěvníky svého webu, kteří vás již znají. Zkuste se jim lehce připomenout; můžete tak očekávat lepší výsledky reklamy. Předtím je ale nutné nainstalovat na web měřící pixel čili kód od Facebooku.

7. Poproste aktuální fanoušky o sdílení vaší stránky na FB

Někoho poprosit nebo požádat o drobnou službu patří k základům slušného chování.

A věřte nebo ne, slušné chování spousta lidí ocení. Tím spíš, když jde o drobnost, která je nic nestojí. Např. o sdílení vaší stránky na FB.

Na druhé straně by mělo jít o ojedinělou formu žádosti, která by se neměla přehánět. Jak se říká: „Všeho s mírou.“ Zkuste něco ve stylu: „Velmi si vážíme vaší přízně a dosavadní podpory. Pokud si myslíte, že je naší stránka užitečná i pro ostatní, sdílejte ji s kamarády. Děkujeme.“

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v K&W 07-08.2017…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *