Rychle pár kil dolů

Je to tak trochu k zlosti. Čím víc na to budete myslet, tím hůř vám to půjde. A co? No přece hubnutí. Stačí si vyzkoušet loňské plavky a na velkou část jejich majitelek padne chmura.

Není to prostě ono, i když by to samozřejmě mohlo být i horší. Nějaké kilo navíc, sem tam prosvítá celulitida, kůže na těle trochu povolila a potřebovala by zpevnit. Ale nezoufejte, do léta je ještě čas a za tu dobu se dá hodně stihnout.

Zapomeňte na drastické diety!

Trápit se nedostatkem jídla a odříkáním není ta nejlepší cesta, jak se zbavit několika kilogramů navíc. Tělo si svou hmotnost tak nějak pamatuje a má tendenci se k ní vracet. Jestliže tedy založíte své tažení na prázdných hrncích, nikam to nepovede, jednou se najíst musíte. A jakmile se přiblížíte ke zdroji, tělo si začne hromadit zásoby, na další nebezpečné období nedostatku. Výsledek klopotného hubnutí bude během dalších několika týdnů a měsíců v neustálém ohrožení. Krátkodobá drastičtější dieta vás připraví o 2 – 3 kilogramy za týden, je ale nárazová a novou váhu si neudržíte.

  • Rozumnější cestou je úprava jídelníčku, a to nejen na pár týdnů před dovolenou. Sladké dorty, tabulky čokolády a zmrzliny – na to je lépe zapomenout, nic nám ale nebrání jíst maso a rozumné množství ovoce, zeleniny a celozrnných příloh. Zelenina má velkou výhodu v tom, že se dá šikovně naaranžovat krájením a krouháním, talíř pěkně vyplní a ještě vypadá lákavě a chutně. Když salát povzbudíte jogurtem místo majolky, nebude mít takové stravování chybu.
  • Příjemnou a objevnou změnou můžou být i polévky, na talíři je nebudete muset hledat lupou a přitom ve většině z nich je ze všeho nejvíc vody. Nakrájená a ochucená zelenina doplněná kousky masa (bez zápražek, nudlí a noků) povzbudí peristaltiku a navíc máte pocit, že jste něco skutečně snědli.
  • Přínosným krokem bývá i omezení alkoholu. V něm je mnoho kalorií a prosté vyloučení obligátních dvou deci večer u televize může mít v součtu docela velký úspěch.
  • Superrychlá dieta má mnoho vedlejších účinků, které nikomu nesvědčí: zácpu, kdy produkty metabolismu zůstávají v těle zbytečně déle, než je žádoucí, ale i změny ve vzhledu těla. Co nám bude platné, že ubereme pár centimetru v pase, když na těle ochabne svalovina, což se u většiny „nad 16“ projeví povolením rysů obličeje a hrudníku?
  • Omezení velikosti porcí zmůže někdy víc než proslulá hollywoodská dieta modelek. Dlouhodobě hladovět dokáže s úsměvem málokdo, ovšem mírné omezení se vydržet dá. Od modelek se ale dá převzít jiný trik a rozumné množství − je známo, že vanilka tlumí chuť na jídlo. Kapesníček navoněný vanilkou může podpořit naše úsilí, když se začnou hlásit chutě…

Důležité je hýbat se

Tak to je zajisté rada, kterou neslyší každý rád. Ale bez pohybu to nepůjde. Zvýšení každodenní zátěže, vyběhnutí několika pater bez výtahu nebo delší procházka místo odpočinku u seriálu, ano, to bezesporu funguje. Každý nemiluje posilovnu, a tak ji nahraďte pár (hodně) kroky navíc. Formování těla pomáhá i tanec, plavání nebo jízda na kole či rotopedu. A také plavání, když bikinky nahradíte plavkami vcelku, není nutné se bazénu bát. Kdo potřebuje zahnat pár kil na břiše, stehnech a bocích, určitě po čase výsledek uvidí. Kdo si ale dal letos závazek, že by to chtělo větší změnu, medaili tak snadno nezíská. V takovém případě to bude vyžadovat soustředěné úsilí, kombinované a možná bude rozumnější vyhledat pomoc odborného trenéra. Vynaložené úsilí bez adekvátního efektu totiž demotivuje. Zkušená trenérka pomůže víc než týdny hladovění a špatného cvičení.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v K&W 05-06.2017…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*