Kosmetická péče: Zahřejte se v soukromí domova v infrasaunách

Rádi chodíte do sauny a přáli byste si mít možnost relaxovat v teple i v soukromí domova?  Pořízení vlastní sauny byl donedávna pro většinu z nás nereálný sen, ale s infrasaunami už to tak být nemusí – jsou totiž dostupné naprosto všem.

Lze je umístit kamkoliv – klidně i do panelákového bytu. Stačí mít k dispozici zásuvku a volných třicet – čtyřicet minut (v závislosti na velikosti modelu). Sortiment infrasaun od společnosti Marimex je zárukou kvality.

Podstatou infrasaun je speciální infračervené záření keramických či karbonových topidel, které bylo patentováno v Japonsku již v roce 1965. V ČR jsou infrasauny certifikovány Státními zkouškami ze zdravotní nezávadnosti. Společnost Marimex je dodává ve dvou typech dřeva – kanadského jedlovce a cedr – a s tloušťkou dřevěných panelů přes čtyři centimetry.  „Věnujeme zvýšenou pozornost výběru dřeva, jeho začišťování a lakování. Těženo je v kanadských lesích celosvětově známými společnostmi, které jsou špičkami ve svém oboru. Zpracovaný materiál, tak vyniká prvotřídní kvalitou,“ říká Martin Šerák z Marimexu. Cena infrasaun je oproti klasickým saunám velice příznivá – pohybuje se již od šestnácti tisíc korun. Jejich provoz je také velmi nenáročný – spotřeba elektrické energie při provozu je nižší než má například mikrovlnná trouba.  Lepší zdraví díky teplu Teplota kolem šedesáti stupňů, kterou si v prostředí infrasauny lze vychutnávat, především uvolňuje tělo a napomáhá zbavit se námahy a stresu.

Pravidelné používání má řadu velmi pozitivních zdravotních účinků. Mezi ty nejvýznamnější patří vliv na kardiovaskulární systém. Organismus reaguje na teplo vznikající zhruba čtyři centimetry pod kůží snahou ochladit se a znatelně tak zvyšuje srdeční rytmus a metabolický výdej. Všeobecně je také známé, že teplo snižuje ztuhlost končetin, kloubů a zad. Pravidelné saunování, které nám pohodlně umožňují právě domácí infrasauny, je ideální součástí přípravy sportovců před i po zátěži, která je navíc velice příjemná. Teplo v sauně také přináší úlevu lidem se ztuhlými nebo bolestivými klouby. Zvýšení tělesné teploty navíc vede k usmrcení bakterií a virů, případně alespoň k zastavení jejich dalšího šíření a tím zastavení zhoršování infekcí. Navíc, narozdíl od tradiční finské sauny, je domácí infrasauna vhodná i pro osoby, které se léčí s krevním tlakem nebo těžce snášejí vysokou teplotu. A pochopitelně nejvíc si domácí sauny užijí lidé, které trápí studené končetiny nebo obecně teplomilní jedinci, a to nejen přes zimu. Z infrasauny krásnější Není třeba polykat pilulky, pít detoxikační koktejly či držet různé diety, abyste své tělo detoxikovali. Díky infrasauně lze organismus zbavit škodlivých látek zcela nenásilnou cestou a umožnit mu tak obnovit přirozenou rovnováhu. Při pocení navíc tělo spaluje kalorie (zrychluje se metabolismus a zvyšuje se tak spotřeba energie) a vy hubnete velice příjemnou – relaxační formou. Díky používání infrasauny se také zlepšuje prokrvení kůže, která se navíc pocením zbavuje nečistot, stává se pevnější, lesklejší a elastičtější (což pomáhá, mimo jiné, proti celulitidě). Infračervená terapie má díky tomu vysoce kladný vliv na celou řadu kožních problémů od akné a ucpaných pórů, až po suchý ekzém, kopřivku a lupénku. Věděli jste že… - Infrasaunu si lze pořídit za velice slušnou cenu – již od šestnácti tisíc korun? - Má nenáročný provoz – spotřeba elektrické energie je nižší než má mikrovlnná trouba? - Její pořízení nevyžaduje žádné stavební úpravy a na její montáž stačí pouhých třicet – čtyřicet minut (v závislosti na velikosti modelu)? - Jeden litr potu vypocený v klasické sauně obsahuje cca 3 procenta toxinů, zatímco v infrasauně  vypotíme až 20 procent toxinů? - Při pravidelném používání infrasauny lze spálit 600 až 800 kalorií? - Infrasaunu mohou používat i lidé, kteří se léčí s krevním tlakem, nebo z jiných důvodů těžce snášejí vysokou teplotu a klasická sauna je tak pro ně zakázaná?

Pár tipů pro správné používání infrasauny : • Nastavte teplotu na nejvyšší hodnotu. Během celého saunování tak bude vaše tělo využívat plný výkon infračerveného záření. Bude-li vám příliš horko, regulujte teplotu snížením nastavené hodnoty, pohyblivou střešní ventilací nebo pootevřením dveří. • Před samotným saunováním je dobré se osprchovat a otřít se dosucha. • Používejte alespoň 2-3 ručníky nebo osušky. Jednu osušku jako podložku na sezení, další položte na podlahu pro absorpci výpotku a třetí si dejte přes kolena pro časté stírání potu – lépe tak podpoříte další pocení. • Ve chvíli, kdy se začnete potit, použijte hrubou žínku či ručník pro otírání obličeje. Díky tomu odstraníte mrtvé kožní buňky a vaše kůže se omladí a bude vypadat hladší. Totéž můžete provozovat i na ostatních částech těla, a to s pomocí ručníku, kartáče nebo peelingové soli. • Nejlepší doba pro saunování je ráno. Krátce po probuzení tělo lehce protáhněte, poté se vypoťte v infrasauně, osprchujte a nakonec vypijte několik sklenic čisté vody. Lepší zdroj energie pro nastávající den byste těžko hledali. Pokud máte naopak problémy se spaním, můžete použít saunu večer. Klidný a relaxovaný stav zajištěný saunováním vám pomůže snadněji a lépe usnout. • Nejlepší poloha, kterou můžete zaujmout, je vsedě a nikoliv vleže. Topidla jsou totiž umístěna tak, aby nejvíce užitku ze záření poskytla osobě sedící ve vzpřímené poloze s chodidly na podlaze. • Po dokončení saunování není ideální se okamžitě sprchovat. Posaďte se v sauně s otevřenými dveřmi a nechejte vaše tělo potit, zatímco se bude ochlazovat. Jakmile se budete cítit dostatečně příjemně, dejte si vlažnou (nikoliv studenou) sprchu pro úplné opláchnutí výpotku. Po použití sauny se nedoporučuje používat mýdlo, sprchové gely ani jiné přípravky, neboť vaše póry budou otevřené a tyto látky by je mohly zanést. • Po saunování je důležité doplnit ztracené tekutiny. Ideálním nápojem je čistá voda. • Nepoužívejte saunu bezprostředně po namáhavém cvičení. Počkejte alespoň 15 minut, abyste umožnili svému tělu provést ochlazení.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>