Na svých přednáškách klientům radím, jak zvýšit návštěvnost webových stránek dlouhodobě a bez rozsáhlejších investic do reklamy.
Pokud si myslíte, že si v dnešní době vystačíte s referencemi klientů a vizitkami, pokusím se vás vyvést z omylu. Proč je psaní blogu jedním z kroků pro zlepšení výkonnosti webu a jak na něj?
Výhody psaní blogu na webu vašeho salonu
Máte šanci ukázat své profesionální dovednosti a zároveň přiblížit vaši osobnost klientům. Pokud jste kosmetička, rozeberte na blogu poslední trendy nebo novinky v ošetřeních. Dejte klientům extra tipy, jak dosáhnout zářivé pleti pomocí nových produktů, nebo doporučte sezonní ošetření ve vašem salonu.
Blog vám pomáhá budovat online reputaci vaší značky.
Blog zlepšuje vaši pozici ve vyhledávačích (Google, Seznam). Kvalitní obsah se líbí vašim návštěvníkům, sdílejí ho na sociálních sítích, tím si budujete oblíbenost webu a získáte vyšší pozice ve výsledcích hledání na Google nebo Seznam.
Blogy vám pomůžou získat pozici důvěryhodného experta v oboru.
Blogy znamenají dlouhodobou návštěvnost webu (a vyšší pravděpodobnost objednání se do salonu).
Více pravidelně aktualizovaného obsahu pro vás znamená více návštěvnosti a více lidí, kteří se do vašeho salonu objednají.
Jaké téma na blog zvolit?
Inspirujte se každý den dotazy, které vám pokládají vaše klientky. Ptají se vás na domácí péči, nebo spíše na to, jak často chodit na kosmetiku? Možná by se rády dozvěděly něco o vás a vašich preferencích v kosmetických produktech nebo ošetřeních.
Začněte klidně svým příběhem, jak jste se k otevření salonu dostala a co vás na vaší práci baví, s čím máte dlouholeté zkušenosti a s čím se na vás můžou obrátit. Klidně jim nabídněte konzultaci zdarma (pro nové, potenciální klienty).
Postupně představte svůj tým (pokud vás v salonu pracuje víc) a každá ukažte na ten svůj produkt, na který nedáte dopustit.
Probíhá právě udílení filmových cen Oscar? Poraďte svým klientkám tipy na zářící pleť a jak se připravit na společenskou událost. Pomozte si aktuálním děním okolo vás, které zaujme a přitáhne pozornost vašich čtenářů.
Jak dlouhý by měl být článek na blogu?
Berte v potaz, že Google sice miluje dlouhé texty, ale vy v první řadě cílíte na reálné uživatele (na místní klientelu) a děláte maximum pro kvalitní výstup. K tomu vám postačí text čítající přibližně 500 znaků mnohem lépe než těžkopádně působících 1800 znaků.
A co obrázky?
Obrázky někdy vyjadřují skutečnost mnohem lépe než tisíc slov. Věřte mi, že to platí i na webu. Zajímavý obrázek láká ke kliknutí a přesně to je vašim cílem. Váš obsah musí být čten a sdílen.
Pro ilustrační foto nemusíte sahat hluboko do kapsy. Na webu najdete spoustu fotobank, které nabízejí fotografie pro komerční použití zcela zdarma. Inspirujte se na pixabay.com, unsplash.com, pexels.com a dalších. Stačí zadat klíčové slovo (beauty salon, blog apod.)
Gramatické chyby? Na blog nepatří!
Text, který vydáte na blogu, vás reprezentuje. Prezentuje vaši komunikaci, váš salon i váš způsob jednání. Ujistěte se, že je článek bez chyb a zbytečných anglických výrazů, což působí neprofesionálně. Naopak. Čtenáře to odradí, aby se vrátil i příště nebo dále procházel váš web.
Jak často publikovat nový článek na blogu?
Výsledky neuvidíte za měsíc. Práce s obsahem je běh na dlouhou trať, a tak k němu i přistupujte. Blog pravidelně aktualizujte. Ideální frekvence vydávání článků je 2x měsíčně, ale chápu, že ze začátku vám napsání textu asi bude trvat delší dobu. Proto začněte vydáním nového textu 1x měsíčně.
Pokud si netroufáte vůbec a psaní vám nedovolují vaše vyjadřovací či časové důvody, přenechejte psaní profesionálům a obraťte se na copywritery. I na Facebooku najdete spoustu skupin, kde se „psavci“ sdružují. Zkuste si zadat poptávku ve skupině „Copywriteři a další psavci“ nebo „Copywriteři“, stanovte rozsah textu, téma a maximální sazbu za normostranu (zkratka NS) = standardizovaný rozsah – 1800 znaků včetně symbolů a mezer. Můžete si nechat napsat i text dlouhý 0,5 NS. Nebojte se a začněte!