Z průzkumu značky Signal vyplývá, že je pro Čechy vzhled méně důležitý než pro Slováky, což se odráží i v péči o ústní hygienu. Slováci Čechy předběhli především v četnosti čištění zubů.
Češi si běžně čistí zuby 2 x denně (64 % respondentů) měkkým nebo středně tvrdým kartáčkem. Na Slovensku je více lidí, kteří si čistí zuby i několikrát denně. Překvapivá 4 % Čechů si zuby čistí pouze několikrát do týdne a 1 % dotázaných dokonce méně často. Mezi nejčastější doplňky a pomůcky v péči o ústní hygienu patří ústní voda (68 % dotázaných), dentální nit (40 %) a mezizubní kartáčky (38 %).
Velký význam mají bílé zuby
Výrazná většina dotázaných považuje bílé zuby za důležité. V Česku si to myslí 71 % respondentů, na Slovensku je to dokonce o 10 % více. Přestože je pro Slováky bílý úsměv důležitější, s bělením mají obě země podobné zkušenosti (29 % Slováků, 27 % Čechů), ale Češi mají více zkušeností s odborným bělením v zubní v ordinaci. Nejčastěji používanou metodou je pro nás bělící pasta (95 %), následovaná držákem s bělícím gelem (21 %) a bělením lampou v zubní ordinaci (21 %).
Svěží dech hlavně u partnera
Důležitost svěžího dechu je opět výraznější na Slovensku, kde 63 % respondentů považuje svěží dech za velmi důležitý, oproti 53 % v Česku. Avšak téměř každý si přeje svěží dech u partnera. V Česku je tento aspekt důležitý pro 93 % dotazovaných, na Slovensku pro 95 %.
Zářivý úsměv a svěží dech již po jednom vyčištění
Značka Signal si uvědomuje význam bílých zubů i svěžího dechu. Speciálně pro muže vyvinula převratnou novinku Signal White Now Men, zubní pastu s výrazným bělícím účinkem. Pasta je k dostání ve variantě Deepcool, která navíc zaručí dlouhotrvající svěží dech, nebo s příchutí Superpure, která si poradí se skvrnami od vína, kávy i cigaret. Ženy mohou mít zase vždy v kabelce po ruce zubní pastu Signal White Now Gold, se kterou stejně jako se Signal White Now Men dosáhnou bělejšího úsměvu již po jednom vyčištění.
Obecně můžeme říct, že pro Slováky je vzhled více důležitý než pro Čechy, z čehož vyplývá větší péče Slováků o ústní dutinu. Průzkum provedla společnost Datacollect a zúčastnilo se ho 300 českých a 300 slovenských respondentů ve věku 25 – 35 let.