Většina kosmetiček se v rámci rozvolňování přizpůsobila situaci a pracovala přes léto bez plánované dovolené. Odpočinek se odložil.
Poptávka po službách byla veliká, a to je velice motivační pro zvládnutí ekonomického propadu, kterým si podnikatelky prošly se všemi ostatními.
„To málo volného času věnovaly opět své profesi, ale jinak. Připravili jsme aktuální semináře zaměřené na cenotvorbu, revizi standardů na pracovišti a především restart podnikání,“ konstatuje Marcela Baldas, která školí v České republice a na Slovensku kosmetičky ve fyziologickém přístupu při péči o pleť vycházejícím z bioceutického konceptu značky NATINUEL.
Cenotvorba znamená zdražování?
Jde spíše o kontrolu ekonomiky salonu. Tam, kde je zdravě nastavená cena, se lépe vytváří finanční polštář, o kterém slýcháme z úst politiků často, nicméně u malého živnostníka, kterým kosmetička je, nepokryjeme pandemické ekonomické propady.
Takže jsme přestavěli postupy salonu z hlediska bezpečnosti práce a hlavně v přepočtu časového fondu, aby nás případné zpomalení, které může na podzim přijít, nezaskočilo a mohlo se bezpečně pracovat dál. Jde především o zdraví nejen klientů, ale také nás kosmetiček.
Nejde jenom o rizika, která s sebou nese samotné onemocnění, ale nikdo nechce riskovat karanténu a muset omezit podnikání. Prevence, kdy přesně víme, jak komunikovat s návštěvníky salonu, je tedy prvořadá. Samozřejmostí je sterilní výkon služby, ale to je u Natinuel značky součástí každého workshopu.
A byl patrný rozdíl v účasti z různých regionů?
Naprosto žádný, školíme regionálně, tedy lokálně vždy v jednotlivém regionu, kde není problém i pro méně zdatné cestovatele s dopravením se na místo. Řeší se tím i případné obavy z cestování spojené s riziky onemocnění. Během tohoto léta jsme paradoxně díky pandemii odškolili více než léta minulá a díky letním zahrádkám jsme z každého školení udělali společenskou událost. Zájem o školení nás těší, rozhodující je poptávka ze stran uživatelek bioceutik – a ta roste. Trendem je právě to, co Natinuel dobře umí: rychle a efektivně zlepšovat kvalitu kůže, a tím řešit různé problémy a omlazovat.
O co mají návštěvníci salonů v současné době největší zájem?
Jednoznačně o výsledky a mají mnohem větší nároky na funkčnost produktů a, co mne osobně těší, o systematickou péči o kůži. Ta je totiž velice důležitá. Není důležité mít pět krémů na domácí použití, stačí kvalitní čištění a krém pro váš typ pleti a k tomu nechat pracovat vaši kosmetičku.
Produkty, které používá kosmetička, jsou silnější?
Přesně tak. Musejí být. To je to, co by si měli uživatelé profesionální péče dost hlídat. Odborník na kosmetiku nebude pracovat se stejnými materiály, které používáme doma, ale se silnějšími přípravky, které potom dokáží intenzivně ovlivňovat kůži, jak ve smyslu regenerace, sjednocení, nebo omlazování.
Jak to má laik poznat? Každý tvrdí, že má to nejlepší.
Ano, jsme součástí internetového marketingu a všichni kolem nás se snaží prodávat. Tím více se musíme zajímat. I my používáme marketing. Bez něho to nejde, nikdo by o nás nevěděl. Jde o to, co u paní kosmetičky hledat. Pokud nejdu pouze na masáž a obarvení obočí, ale jde mi o lepší, zdravější a krásnou pleť, pak je tady moje desatero selského rozumu pro rozlišení značky v salonu. Ale asi nemáme dost místa na přesnou specifikaci, mluvím o tom při kurzech pro laiky, které pořádáme u našich kosmetiček. Pro kosmetičky poskytujeme v rámci online webináře seznam profesionálních značek na trhu.
Tak alespoň jedno moudro z kosmetického desatera?
Z hlediska funkčnosti produktu je to určitě to, jestli je materiál určený výhradně pro kosmetičky. V případě že se jedná o „zázrak“, který ale může prodávat každý, nebo produkt, který je „výjimečný“, ale můžete si ho pořídit přes e-shop, tak to ve skutečnosti žádný zázrak není. Tedy alespoň ve smyslu dlouhodobého přínosu a udržitelnosti efektu. Je to výrobek určený pro miliony různých pletí, tedy naprosto univerzální, jak má tedy být cílený pro vaše potřeby?