Příkladem značky, která svůj úspěch založila na soustavném inteligentním využívání vědeckého pokroku, je francouzská společnost L´Oréal, největší kosmetická firma na světě. Byla založena již před více než sto lety, v moderním světě virtuální reality se však cítí jako ryba ve vodě.
Pojďme se společně podívat na pár příkladů, jak tato i další chytré firmy využívají špičkové technologické inovace, schopnosti umělé inteligence či znalost velkých dat v průmyslu krásy.
Dnes máme tolik možností – jak si ale vybrat?
Pokračujícím trendem dnešní doby je touha vyjádřit svou jedinečnost. Nechceme se cítit jako kolečko v soustrojí moderního průmyslu, ale jako hrdá a svobodná lidská bytost. Firmy o této naší touze samozřejmě velice dobře vědí a snaží se na ni reagovat, uspokojit nás stále úžeji a úžeji zaměřenými produkty, které by přesněji odpovídaly naší individuální poptávce. Konečným důsledkem je však tak obrovská šíře nabídky, že se v ní zákazník ztrácí a výrobek, který mu perfektně „sedne“, si v té záplavě možností prostě najít nedovede.
Chytré společnosti si v tuto chvíli přizvou na pomoc – koho jiného než špičkové technologie. Díky tomu už dnes můžeme používat třeba takový výdobytek moderní vědy, jako je virtuální zrcátko. Už jste se s ním setkali? Jde o aplikaci, která nám nahradí klasické zrcátko, přičemž nám nabídne funkce, kterých se u běžného zrcadla nedočkáte. Vyzkoušet si ho můžete třeba na stránkách zmiňované společnosti L´Oréal, potřebujete k tomu jenom svůj mobil či notebook, kterým do aplikace nahrajete buďto svou fotografii nebo obraz z kamery. Pak už si jenom překlikáváním volíte různé barvy na vlasy, make-up, rtěnku nebo tužku na obočí a sledujete, jak vám to na monitoru sluší. Je to zábava… a zároveň praktická pomoc, díky které si budete umět vybrat produkty přesně podle své momentální chuti. Virtuální zrcátko můžete využít i pokud jste sami profesionálové a zpestřit svým klientům návštěvu u vás v salonu moderním digitálním zážitkem.
Kdopak tu rád žehlí?
Záludná otázka – není totiž žehlení jako žehlení. Ani v případě žehlení vlasů však neodpovíme všichni stejně. Jednak se každému líbí něco jiného a někdo se také může obávat, že si příliš vysokou teplotou při žehlení své vlasy poškodí. I zde nám ochotně přispěchala na pomoc věda a klasické žehličky, které jsou tu prý s námi již od roku 1872, nahradila žehličkami využívající infračervené paprsky s nižší teplotou. Funguje to tak, že paprsky pronikají dovnitř vlasů a nevysoušejí tedy vlas zvnějšku dovnitř, nýbrž naopak. Profesionální infračervené žehličky vlasů se v salonech využívají především pro ošetření vlasů keratinovou kúrou, po níž jsou vlasy nikoli vysušené a zničené, ale s každým dalším ošetřením zdravější a zářivější.
Žehlička vlasů nám tak může sloužit jako příklad produktu, který nás doprovází už tak dlouho, že nakonec můžeme snadno přehlédnout, nakolik ho postupné, dalo by se říci až plíživé, zdokonalující inovace změnily. Společnou snahou takových inovací je dosáhnout kombinace hned několika žádoucích vlastností současně v jednom výrobku. Firmy se dnes snaží poskytnout zákazníkovi takový produkt, který nás bude bavit, bude podávat lepší výkon, nebude zdraví škodlivý nebo ještě lépe bude zdraví prospěšný a nezatíží naše životní prostředí.
Znát svou správnou diagnózu je základ
Pokud jste se někdy dívali na seriál Dr. House, nemusím vám nic vysvětlovat. Geniální diagnostik je totiž k nezaplacení, a to nejen v medicíně, ale prakticky ve všech oblastech našeho života. Jak totiž chcete na něčem pracovat, když ani nevíte, co to je? Není vůbec divu, že přístrojová diagnostika v péči o krásu a zdraví našeho těla zažívá setrvalý vzestupný trend. Inteligentní analyzátory pleti jsou moderní pravou rukou profesionála, kterému poskytují objektivní informace o stavu klientovy pokožky. Navíc je jejich využití naprosto neinvazivní, což také odpovídá jednomu z trvalých trendů v oboru. Přístrojové analyzátory pleti můžete použít nejen pro stanovení počáteční diagnostiky pleti, ale i k následnému objektivnímu sledování změn její kondice, a tedy účinnosti zvolené procedury.
Špičkové systémy jsou vybaveny různými režimy pozorování a dovedou nejen analyzovat, ale i poskytovat doporučení. Zkoumají povrchové i hluboké vrstvy kůže. Moderní software vám přitom poskytne informace během několika sekund, nemusíte už čekat, až vám výsledky přijdou z laboratoře. Tradiční přístroje pro analýzu pleti používají k odhalení stavu pokožky, jako například vrásek a hyperpigmentace, LED světlo. Novější analyzátory již nabízejí pokročilejší technologii a využití umělé inteligence. Dokáží odhalit klidně i přes deset kožních problémů a také simulovat stárnutí a změny pleti i zlepšení jejích stavu. Veškeré informace vám navíc naservírují v uživatelsky atraktivní podobě podrobné mapy pokožky klienta. Tyto špičkové přístroje najdou využití především v kosmetických salonech, které se specializují na omlazení pokožky.
Zlaté pravidlo na konec
Věda, technologie a veškerá virtuální realita nám neustále předkládá nové a nové možnosti. Inovace jsou stále rychlejší, ještě se ani pořádně nesžijeme s jednou moderní vymožeností a už se na její místo tlačí nová. Technologický vývoj se doslova řítí kupředu. V takovém prostředí se nám může snadno stát, že podlehneme stresu z pocitu, že nestíháme držet krok s dobou, že metody, které k péči o tělo používáme, nejsou dost dobré. Ano, někdy je tato obava oprávněná, často však úplně naopak. Je potřeba, abychom si neustále připomínali, že technologie je tu pro nás, nikoli my pro ni. My jsme ti, kdo si vybírají, která technologie se nám pro náš záměr hodí a jestli jí dáme šanci nám posloužit. Nesmíme se nechat unášet proudem, ale chytře využívat možnosti moderní doby k dosažení našeho cíle.
Profesionálům v oboru kosmetiky a wellness dnes i v budoucnu velice prospěje těsná spolupráce s experty na moderní technologie, kteří jim pomůžou najít chytré způsoby, jak své činnosti dodat extra přidanou hodnotu a jak řešit úkoly, které před nimi stojí. Přitom se nemusí vždy jednat o nákupy finančně nákladných špičkových přístrojů, mnohdy lze poskytované služby posunout na vyšší úroveň jen za minimální investice do moderních digitálních aplikací.