Výzkumníci trhu jsou zřídka stejně sjednoceni jako z hlediska přírodní kosmetiky: megatrend pokračuje. Dynamické tempo růstu dokazuje, že poptávka po přírodních kosmetických výrobcích je neporušená na mezinárodní úrovni.
Řidičem vývoje je touha po mírnější a kůži šetrnější péči na přírodní bázi. Trh s přírodní kosmetikou – s těsněním a bez tuleňů – je nepřiměřeně výhodný a rychle získává nové kupce po celém světě. Globální vývoj v průmyslu je mimořádně vzrušující: přírodní kosmetika je vysoká ve prospěch kupujícího a pohání vývoj trhu.
Celý kosmetický průmysl je stále zelenější a udržitelnost je na prvním místě v agendě mnoha společností. Ve své rozmanitosti se toto odvětví setkává za příští Vivaness, mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky od 13. do 16. února 2019 v Norimberku.
„Poptávka již dávno stala globální a globální trh s organickými a přírodní kosmetiky roste rychlým tempem,“ říká Amarjit Sahota, Ecovia Intelligence (Londýn) rozvoj společně. Podle posledních údajů z specializované společnosti pro výzkum trhu, výrobní odvětví v roce 2017 dosáhl celkový obrat 10,2 miliardy amerických dolarů, což představuje nárůst o 6 procent v porovnání s předchozím rokem. Severní Amerika je největším trhem pro organickou a přírodní kosmetiku před Evropou na úrovni zhruba 4,9 miliardy dolarů, kolem 4,1 miliardy dolarů. Německo stánky s širokým komerčním přijetí, jeho úspěšné průkopnické značek a obratem ve výši zhruba 1,2 miliardy eur na špici v Evropě. Francie a Itálie postupují na druhém a třetím místě mezi nejprodávanějšími přírodními kosmetickými zeměmi.
Německo stále stojí v čele
Díky pokračující silné spotřebitelské důvěry se do značné míry nasycen německý celkem kosmetiky na trhu může být (13,6 miliardy eur), jsou rádi, v první polovině roku 2018, což představuje nárůst o 2 procenta jako průmyslové asociace, parfumerie a pracích prostředků Association (IKW) hlásí. Organický a přírodní kosmetický průmysl zůstává růstovým řidičem.
Podle odborník na trh Elfriede Dambacher, přírodní kosmetika koncepce (Dortmund) zaznamenal trh v první polovině roku 2018, což představuje nárůst o 3,1 procenta více než v posledních dvou letech, zhruba 1,2 milionu nových zákazníků. Nárůst tržeb je podle Společnosti pro spotřebitele Research (GfK, Norimberk) kolem 8 procent. Výsledkem je, že německý trh bude i nadále na evropské úrovni. Drogerie jako přední prodejní kanál pro přírodní kosmetiku v Německu, stejně jako prodejci diskontních a obchodních řetězců s jejich cenovou strategií, jsou silně konkurenční a nižší průměrné ceny ovlivňují růst tržeb. Dynamika poptávky a významu rozsahu na celkovém trhu dosud odráží v přírodním podíl kosmetiky na trhu téměř 9 procent oponovat i v tom, že napadl loni sám 800.000 nových zákazníků na přírodní kosmetiky.
Francie: vysoký zájem spotřebitelů
Kosmetický stát Francie přiláká léta rostoucí zájem spotřebitelů o přírodní kosmetické výrobky a je po Německu druhým největším přírodním kosmetickým trhem v Evropě.
Odhadovaný obrat 500 milionů eur, nárůst o cca 10 procent a tržní podíl přibližně 4,5 procenta jsou výsledky, které jsou působivé.
Podle tržního barometru agentury Agence Bio v roce 2017 koupili čtyři z deseti Francouzů více přírodní kosmetiky než běžná kosmetika. Asociace Cosmebio, jejíž těsnění zná asi 80 procent francouzských spotřebitelů, popisuje vývoj jako úspěšný příběh. Rostoucí poptávka jde ruku v ruce s rostoucím množstvím produktů a dostupností mimo tradiční distribuční kanál organického specializovaného obchodu. Parfarmacie a on-line obchodování zde hrají důležitou roli. Celková kosmetika ve Francii činí 11,4 miliard eur.
Růstový potenciál pro přírodní kosmetiky je stále vysoký: V reprezentativním průzkumu průzkumu trhu Xerfi Research (Paříž), přičemž (koncepty naturkosmetik, Dortmund) v přírodní kosmetiky výroční zprávě je citován kolem 70 procent vyjádřilo zájem o přírodní toaletní potřeby a odůvodněné to s jejich touhou po kvalitě , Bezpečnost a ochrana životního prostředí. Konkrétně spotřebitelé hledají dobře snášené produkty, neobsahují parabeny a vysoký podíl přírodních složek. Podle informační služby L ‚Oberservatoire des Cosmétiques (OBS, Paříž) očekává 85% zákazníků především transparentní identifikaci, na které se mohou orientovat. Z tohoto pohledu pozitivní vývoj trhu vždy přináší výzvy.
Itálie: silný trh pro přírodní krásy
Touha po přírodní péči je v Itálii pokračujícím trendem.
Polovina z více než 3 700 kosmetických přípravků zahájených v roce 2017 spadá do kategorie „zelené kosmetiky“ podle studie kosmetické kosmetické společnosti Cosmetica Italia, která potvrzuje pokračující zelený trend. Jako makrotrendy pro příštích deset let sdružení uvádí očekávání spotřebitelů, že zelená kosmetika bude obsahovat stále více organických složek, bude eticky vyráběna a zabalena do ekologičtějších obalů. Dnes by se nemělo přehlížet, že se kosmetický průmysl stále více zaměřuje na přírodní složky a hledá alternativy k derivátům minerálních olejů. Obecně však na italském trhu dochází k menšímu rozdílu mezi pravou přírodní kosmetikou a přírodními výrobky, jako v Německu nebo ve Francii. Podle společnosti Cosmetica Italia však 54% italských spotřebitelů považuje ekologickou certifikaci pro kosmetiku za velmi důležitou (30%) důležitou (24%).
Jedním z nejdůležitějších distribučních kanálů pro přírodní kosmetiky v Itálii je Erboristeria (byliny shop, drogerie). Tyto obchody nabízejí širokou škálu přirozené péče o tělo a kosmetiku, stejně jako organickou a přírodní kosmetiku. S přírodní kosmetikou tržeb (v roce 2017) ve výši přibližně 440 milionů eur (Cosmetica Italia) je pravděpodobné, že tento typ podnikání, spolu s odbornými organických obchodů nejdůležitější distribuční kanál pro přírodní kosmetiky v přísném slova smyslu. Specializující se na italské ekologické tržní společnosti Bio Bank učinil „rapporto 2018 Bio banka“ okolo
430 prodejen certifikovaných přírodních kosmetických přípravků ve své zprávě. Prodej s Ekologická a přírodní kosmetika odhadují tržní experti na přibližně 4% celkového trhu. Podle Cosmetica Italia lékárny, parfumerie, supermarkety a především e-commerce stále více dosahují obratu ve výši 660 milionů eur. Celosvětová asociace pro kosmetiku odhaduje trh se zelenou kosmetikou (přírodní kosmetika a přírodní kosmetika) na přibližně 1,1 miliardy eur. To je asi 10 procent celkového trhu s kosmetiky o 10,1 miliardy, což v roce 2017 zaznamenalo nárůst prodeje o 1,7 procenta.
Každý trh je individuální – ISO vytváří globální pokyny
„Stupeň zralosti a charakteristika přírodní kosmetiky na jednotlivých trzích ilustruje kulturní rozdíly v různých zemích a také závisí na příslušných obchodních strukturách. Úloha certifikované přírodní kosmetiky se v jednotlivých zemích liší, „vysvětluje expert Elfriede Dambacher, naturkosmetik konzepte. Na trzích Německa, Francie a Itálie lze jasně prokázat, že certifikace na západních evropských hlavních trzích je důležitější než globální trhy. Tam, hranice mezi stupni přirozenosti jsou tekuté. Značky inspirované přírodou rostou silněji a zelené pročištění stále hraje hlavní roli. Faktem však je, že příznivá výhoda spotřebitelů na všech trzích společnosti Natural & Zelená krása jde a to je „nevratný trend“, říká Dambacher. Vzhledem k tomu, že rostla potřeba ekologičtějších produktů, mezinárodní organizace ISO ve spolupráci s kosmetickým průmyslem vytvořila směrnici (ISO 16128), která umožňuje konzistentní výpočet úrovně přírodních složek.
Zelená krása versus čištění zeleně
Podle zakladatele a majitele společnosti Ecovia Intelligence, Amarjit Sahota, 90 procent spotřebitelů nakupuje přírodní kosmetiku, aby nezaťažovala těla syntetickými chemikáliemi. Tento pozitivní vývoj má také nevýhodu. Stejně jako ostatní tržní investoři považuje společnost Sahota za jednu z největších výzev odvětví i ekologický průzkum: Mnoho konvenčních značek používá v marketingu zelené a přírodní atributy. Podle mezinárodního průzkumu trhu firmy Kline Group vzrostl celosvětový prodej značek o 9 procent, z více než 35 miliard dolarů v roce 2016. Rostoucí celosvětová poptávka po mírnějších kosmetických výrobcích a nízká míra růstu na většině nasycených západních kosmetických trzích vyvolávají také touhy. Hlavní kosmetické firmy nakupují značky a zelené know-how prostřednictvím akvizice klasických firem z oblasti přírodní kosmetiky. Tento fakt a megatrend udržitelnosti znamenají, že spotřebitelé nyní kriticky hledají. Vedle kvality hrají významnou roli ve vlastnictví značky také etické otázky, spravedlnost a transparentnost.
Pokračující pozitivní vývoj, ale potřebné vedení
Kde je cesta pro přírodní kosmetiku? Vlk Lüdge, jednatel naturkosmetik nakladatelství (Wetzlar) a organizátorem každoroční konferenci přírodní kosmetiky v Berlíně poskytuje pro vývoj velmi pozitivní: „Přírodní kosmetika je budoucnost, protože je připočítán s mnoha hodnot, které jsou důležité v našem kulturním a sociálním rozvoji. Podíl přírodní kosmetiky a přírodní kosmetiky na celém trhu bude z tohoto důvodu i nadále růst. Zůstává vzrušující vidět, které značky se mohou na tomto vývoji podílet a jak se vyvíjí distribuční prostředí. “
To je také zajímavé pro mnoho průmyslových hráčů, kteří hledají poradenství. Protože množství parametrů, které se dnes používají při hodnocení produktů, značek a trhů, je úkol stále složitější. VIVANESS nabízí jedinečnou platformu pro návštěvníky, vystavovatele a odborníky, kteří hledají komplexní přehled o celosvětovém vývoji a trendech tohoto dynamického trhu z první ruky. Vedle doprovodného veletržního kongresu nabízí společnost VIVANESS také speciální show Breeze s vybranými nováčci a indie značkami, společný stánok „Inovace v Německu“ a stánok s novinkami. Veletrh přírodní kosmetiky se vyznačuje také náročnými vstupními kritérii, jasným rozdílem od zeleného praní a její mezinárodní spokojeností.
Veletrh duo VIVANESS a BIOFACH se v příštím roce uskuteční ve dnech 13. až 16. února 2019 v Norimberském výstavním centru.