V Praze se v posledních dvou letech otevírá stále více obchodů renomovaných britských značek z oblasti módy. Zvláště patrné to bylo letos, kdy sem přišly např. značky T.M.Lewin či Karen Millen, druhý obchod otevřelo Burberry a prodejnu v Pařížské chystá i prodejce designové obuvi Jimmy Choo. Některé z britských obchodů v centru Prahy nyní osobně navštívil generální ředitel britské vládní Organizace pro obchod a investice (UKTI) Nick Baird, aby tak podtrhl fakt, že Česko je nejrozvinutějším maloobchodním trhem ve střední a východní Evropě a že britským obchodům se tu daří.
Jednou z nejviditelnějších britských značek na českém trhu je Marks & Spencer, který zde má již 19 obchodů. Šest let v Česku působí společnost Burberry. Ta nyní ke svému obchodu v Pařížské, který čeká rekonstrukce, přidala druhý obchod v pražské Provaznické ulici. V Pařížské od roku 2010 nechybí ani značka luxusního spodního prádla Agent Provocateur, která zde otevřela svůj první obchod v postkomunistické Evropě. Britský řetězec Debenhams provozuje již od roku 2004 obchodní dům na Václavském náměstí.
Na začátku roku 2012 otevřel v centru Prahy svůj první český obchod prodejce pánské módy T.M.Lewin. Ten se záhy stal druhým nejziskovějším obchodem společnosti na čtverečný metr prodejní plochy na světě. Brzy proto přibyl i druhý obchod značky na pražském Chodově. Na Chodově otevřela v březnu 2012 i první česká prodejna známého britského řetězce s luxusnější dámskou módou Karen Millen. Dále lze zmínit například prodejny TopShop a BodyShop, které jsou k nalezení třeba v pražském Palladiu.
Do Česka se chystají i prodejci kvalitní britské obuvi. V příštím roce otevře v Pařížské luxusní značka Jimmy Choo. Přímý vstup na český trh zvažuje i Clarks, který zde už nyní má jeden franšízový obchod. Na pražském Újezdě lze koupit známé klasické ručně šité britské boty značky Loake. A brzy bude v Praze v Pařížské otvírat i obchod s luxusní britskou obuví Barker.
Kromě módních značek je ovšem v Česku silný i britský sektor potravin a nápojů. Ještě v roce 2010 činil britský export do Česka v této oblasti 60 milionů liber, o rok později už to bylo více než 83 milionů liber. Meziroční růst tedy činil 38 %.
Nejznámější značkou v tomto oboru je Tesco, které podle údajů společnosti Cushman & Wakefield vlastní nejvíce metrů čtverečných maloobchodní plochy v Česku. Tesco zde provozuje více než 200 obchodních jednotek. V lednu 2012 spustila společnost jako první v Česku projekt on-line nákupů. Jde o pilotní projekt Tesca pro celou střední a východní Evropu.
Další výraznou značkou, která kromě módy prodává i potraviny a nápoje, je Marks & Spencer. V Česku začínal v roce 1995 jako franšíza. To už ale neplatí, britská centrála před pěti lety převzala 51% podíl. Značka v Česku nabízí vedle oblečení hlavně mražené jídlo a trvanlivé potraviny. V listopadu 2012 spustil M&S ve dvou pražských obchodech pilotní prodej čtyř set druhů čerstvých potravin.
Zájemci o britské kvalitní maso a delikatesy míří do třech pražských a jednoho středočeského obchodu Robertson. Jsou tam k dostání třeba typické britské marmelády a džemy, vybrané anglické čaje, čokolády či nejrůznější želé, omáčky a mnoho dalších výrobků. Známým dovozcem a distributorem britských nápojů, čajů, sladkostí a další potravinářských výrobků je také společnost Tony Bennett, která provozuje i český e-shop. Řada britských výrobků je samozřejmě k dostání i v běžné maloobchodní síti, například oblíbená skotská whisky.