Váháte při nákupu kontaktních čoček či brýlí přes internet? Lákají vás nižší ceny, ale bojíte se, že se netrefíte a brýle vám nepadnou? Toto jsou nejčastější obavy při nákupu brýlí přes internet.
Netrefím správnou velikost
Abyste si byli jistí, že vyberete správnou velikost, doporučujeme věnovat pozornost rozměrům, které jsou vždy u brýlových obrouček uvedeny. Změřte si brýle, které aktuálně nosíte, a porovnejte rozměry s údaji uvedenými u obrouček, které jste si vybrali. „Pro správné zabroušení brýlových skel je potřeba uvést i vzdálenost zornic (PD),“ radí Kristýna Štěbetáková (na obr.), optometristka společnosti Alensa.cz.
Dalším důležitým krokem je výběr typu dioptrických skel. Existuje několik stupňů ztenčení skel. Podle zadaných dioptrií vám v kvalitním e-shopu budou automaticky nabídnuta ideální skla pro vaše hodnoty. Předvýběr však můžete lehce změnit a kliknutím si vybrat tloušťku skel podle svých potřeb.
Nevím, jaké brýle si objednat
K samotnému objednání nových dioptrických brýlí budete vždy potřebovat předpis od očního lékaře či optometristy, který by neměl být starší než jeden rok. Zde platí čím novější, tím lepší. Tento předpis můžete vyfotit a nahrát ho ve svém profilu např. na e-shopu alensa.cz. Systém automaticky rozpozná vaše parametry, ale není problém je zadat ručně. Zvlášť pro pravé i levé oko. Pozor si dávejte na záměnu plusových a mínusových hodnot. V případě, že znaménko není v předpise uvedené, jedná se vždy o plusové dioptrie. Symbol = (rovná se) značí dioptrie mínusové. Pokud máte v předpise uvedené ještě hodnoty pro osu a cylindr, nezapomeňte zadat i ty. V opačném případě nechte v políčkách nulovou hodnotu.
Bojím se, že mi vybrané brýle nebudou slušet
Na tento problém dnes již také existuje elegantní řešení. Stačí využít tzv. virtuální zrcadlo. Jeho princip je velmi jednoduchý. Pomocí kamery na počítači či na mobilním telefonu uvidíte sebe přímo s vybranými obroučkami. Pohodlně si tak můžete vyzkoušet desítky různých modelů a typů, dokud nenajdete přesně ten model, který vám dokonale padne. Virtuální zrcadlo plně nahradí zrcadlo v klasické kamenné oční optice. Výhodou je neomezené zkoušení či fakt, že se můžete poradit s vašimi blízkými.
Brýle přijdou poškozené, poškrábané. Budu mít starost s reklamací
Kvalita slunečních brýlí, rámů nebo kompletních dioptrických brýlí je v každém dobrém e-shopu před odesláním řádně zkontrolována. Produkty jsou zasílány v pevných obalech, aby se nepoškodily během dopravy. Pokud k poškození při cestě do vašich rukou přeci jen dojde, stačí kontaktovat zákaznickou podporu. Ta situaci prověří, a pokud shledá pochybení na straně přepravce, zjedná nápravu. Samozřejmě, že zničení způsobené nesprávným používáním, chybnou péčí či běžným opotřebením, nemůžou být zákazníkovi kompenzována. Brýlové skla jsou zabroušené do rámů na základě individuálních potřeb zákazníka a z toho důvodu za ně nelze vrátit peníze. Vrácení peněz je ale možné v případě brýlových obrouček. Všeobecně platí, že na brýle zakoupené přes internet se vztahuje záruční lhůta dva roky. Na vrácení výrobku můžete využít lhůtu 14 dní od dodání v rámci odstoupení od smlouvy. Zakoupené produkty musí být v originálním obalu a nesmí vykazovat známky používání.
Neumím si vyměnit skla, a nechci si kupovat brýle celé nové
Nositelé brýlí mají často svůj oblíbený rám, kterého se nechtějí vzdát. Dioptrie se ale v průběhu času mění, takže přichází otázka, co se starými brýlemi. Mnohé optiky radí svým klientům zakoupit rovnou kompletně nové brýle, které však nebývají lacinou záležitostí. Tuto variantu však nutně volit nemusíte, všechno je dokonce možné vyřešit on-line z pohodlí domova. Stačí si ve svých starých brýlových obroučkách vyměnit skla za nové.