Kosmetické balíčky jako dárek kupuje polovina české populace, populární jsou i na Slovensku. Potvrzují to data společnosti Unilever, která prodává značky Dove, Axe, Radox či Rexona.
Kosmetický balíček je podle všeho sázkou na jistotu a kupují jej převážně ženy mužům. Například Unilever v loňském roce prodal více než 600 tisíc kosmetických balíčků. Na Slovensku jsou ještě populárnější – svým blízkým je na Vánoce kupuje 75 % Slováků.
Mezi nejoblíbenější produkty, které jsou součástí vánočního kosmetického balení, patří deodoranty a sprchové gely. Kosmetické balíčky jako vánoční dárek pak kupují častěji ženy mužům, 7 z 10 je pánských. Velký nárůst oblíbenosti zaznamenala i tělová mléka.
„Za zajímavou informaci považujeme také to, že se oproti předchozím rokům zvýšila cena, kterou jsou Češi ochotní za kosmetický balíček zaplatit. Nejprodávanější balíčky patří do dražšího segmentu, což je například jeden z rozdílů oproti sousednímu Slovensku,“ uvádí Kateřina Škroudová, marketingová specialistka Unilever ČR.
Na Slovensku více než polovina spotřebitelů kupuje tělovou nebo vlasovou kosmetiku, třetina nakupuje parfémy a jen 4 % kupují dekorativní kosmetiku. Nejraději obdarovávají partnery (64 %), polovina ji kupuje rodičům, 46 % dětem a třetina kamarádům. Při nákupu kosmetiky se 77 % Slováků rozhoduje podle ceny.