Z nejnovějšího průzkumu dm drogerie markt vyplývá, že téměř polovina českých žen během pandemie více či méně omezila používání dekorativní kosmetiky. Po odeznění lockdownu se sice všechny k líčení vrátily, dvě třetiny z nich se ale nyní malují méně než v minulosti. Uzavřené obchody pak naučily Češky nakupovat kosmetiku online, důvodem jsou výhodnější ceny i rychlé a pohodlné objednávání.
Ačkoli intenzita a pravidelnost líčení po pandemii u 66 procent českých žen klesla, dámy své návyky ve využívání dekorativní kosmetiky postupně obnovují. Průzkum dm drogerie ukázal, že celé dvě pětiny dotazovaných žen se vrátily ke každodennímu líčení. Další pětina přiznává zkrášlování pomocí kosmetiky v pracovní dny, pouze příležitostně se pak maluje 26 procent žen. Že se líčí dokonce více než před pandemií, uvedla necelá 3 procenta. V kategorii nejmladších respondentek mezi 25 a 29 lety se přitom jedná až o více než 7 procent žen.
Influencerky a blogerky přitom zdaleka nepatří mezi zásadnější faktory, které Češky při nákupu kosmetiky ovlivňují. Vyloženě na jejich rady spoléhá pouze jedno procento žen, pro více než polovinu dam napříč všemi věkovými skupinami se poté jedná o téma zcela nezajímavé.