O tom, jak se značce Eberlin Biocosmetics daří v této těžké době a na jaké novinky se můžeme těšit v letošním roce, jsme hovořili s Alenou Jírů, obchodní a marketingovou ředitelkou společnosti.
Španělská značka Eberlin Biocosmetics je na trhu úspěšná už 37 let, to je jistě známka vysoké kvality. Čím je především charakteristická?
Společnost Eberlin dbá při vývoji kosmetiky především na výběr kvalitních surovin a vysoce účinných a koncentrovaných látek, které jsou přínosem pro naši pleť a dovedou vyřešit mnohé problémy pokožky. Pro komplexní působení účinných látek na organismus vyvinul Eberlin také řadu výživových doplňků, které nám pomáhají obnovit vnitřní rovnováhu těla. Věříme totiž, že vnější krása jde ruku v ruce s krásou vnitřní.
Můžete vyjmenovat přínosy kosmetiky Eberlin?
Stručně řečeno: Eberlin neobsahuje barviva a syntetické konzervační látky. Eberlin je bez umělých parfemací. Eberlin neobsahuje parabeny. Eberlin není testován na zvířatech a je vhodný pro vegany.
Jak jste se vy osobně se značkou Eberlin setkala a čím vás oslovila?
To je prostý příběh, ve kterém se najde hodně žen a v praxi se s tím setkávám poměrně často. Stejně jako mnoho mých vrstevnic i já jsem podstatnou část svého života užívala hormonální antikoncepci, protože to prostě bylo celkem běžné a o negativech se toho zase tolik nevědělo. Když jsem pak ve 42 letech antikoncepci vysadila, přišel naprostý šok. Moje pleť, kterou jsem měla celý život poměrně slušnou, se najednou dramaticky zhoršila a já jsem začala řešit akné! A tak jsem začala hledat pomoc u různých kosmetických značek dostupných v České republice.
Některé mi vyhovovaly více, jiné méně, ale vcelku se dá říci, že hormonální akné nedokázala vyřešit žádná z dostupných značek. A to jsem se tou dobou již nějaký čas pohybovala v kosmetickém sektoru. Pak jsem v zahraničí natrefila na španělskou značku Eberlin Biocosmetics a bez nadsázky můžu říci, že mi doslova zachránila kůži. Již po prvním použití, jak já říkám zázračné ampulky z řady Xebor pro problematickou pleť, jsem viděla okamžité zlepšení. Když jsem pak zjistila, že tato značka na našem trhu ještě není, bylo rozhodnuto.
Jak přežívá značka náročnou situaci v souvislosti s pandemií?
Přestože ta situace celosvětově pro kosmetický obor není příznivá, Eberlin v roce 2020 expandoval na asijský trh a daří se nám velmi dobře. Na českém trhu se maximálně soustředíme na to, abychom podrželi a podpořili spolupracující kosmetické salony. Při první vlně jsme zareagovali velice pružně a vytvořili jsme pro naše partnery systém, kterému interně říkáme „EBERLIN CARE“. Zahrnuje například dopravu zdarma po dobu lockdownu pro naše obchodní partnery a zasílání zboží přímo na adresy klientů kosmetických salonů také s dopravou zdarma, on-line školení zdarma a mnoho dalších partnerských výhod.
Co je hlavní filozofií společnosti?
Filozofií společnosti Eberlin je použití přírodních látek v kombinaci s čistými přírodními extrakty a velmi koncentrovanými biologicky aktivními látkami. Společnost Eberlin má jako jedna z mála kosmetických společností vlastní laboratoře, ve kterých se zabývá výzkumem a vývojem moderních přírodních kosmetických produktů, které splňují veškerá očekávání týkající se účinku působení na pleť a tělo.
Má skutečnost, že značka má vlastní laboratoř, vliv na rychlejší reagování na potřeby zákazníků?
Je to přesně tak. Společnost Eberlin má jako jedna z mála kosmetických společností vlastní laboratoře, ve kterých se zabývá výzkumem a vývojem moderních přírodních kosmetických produktů, které splňují veškerá očekávání týkající se účinku působení na pleť a tělo. Díky vlastním laboratořím a dlouholetému výzkumu dokážeme opravdu pružně reagovat na potřeby trhu. Trendem poslední doby jsou séra pro kosmetický microneedling, kterých máme hned několik řad. Dalším trendem jsou pitné kolagenové kúry, které máme také v naší nabídce a spolupracující kosmetické salony si tak mohou snadno zvýšit svoje prodeje.
V České republice s výrobky Eberlin pracují kosmetické salony už druhým rokem. Jaká je odezva od kosmetiček?
Musíme se zde trochu pochválit, protože zpětná vazba od našich partnerských salonů je opravdu pozitivní. Často slýcháme, že v oblasti marketingu a celkové péče toho pro ně tolik nikdo nikdy neudělal. Jsme za tato slova chvály vděční, ale rozhodně nespíme na vavřínech. Kosmetičky jsou rovněž spokojeny s výsledky u svých klientů, což jim dost usnadňuje následný prodej domácí péče.
Které produkty se těší největšímu zájmu ve světě a které u nás?
Je to zajímavé, ale zase vlastně logické, že ten zájem je v každé zemi zaměřený trochu jiným směrem. Ve Španělsku se drží na špici přípravky z řady White Line pro péči o pigmentace a také solární řada Solar Line. U nás jsou to především řady liftingové a výživnější, jako je řada Firmezza a řada Epigenetics. Stálicí je hydratační řada Equilibrium, která navrací jak suché, tak smíšené pleti ztracenou rovnováhu a je to péče první volby pro každý typ pleti.
Je větší zájem o přípravky na obličej nebo na tělo?
Z logiky věci je větší zájem o pleťovou péči, protože pěkná pleť je zkrátka více vidět. I když, pravda, teď většina z nás skrývá tvář pod rouškou. Paradoxně zase pod tou rouškou se „dějí věci“, takže klienti zase více řeší problematickou pleť. Sezonně je zájem také o tělové přípravky pro redukci celulitidy.
Značka Eberlin je označena jako kosmetika pro profesionály i domácí péči – liší se nějak produkty pro tyto dva segmenty složením?
Každá klientka s problematikou pleti by měla nejprve zamířit do kosmetického salonu, kde jí kvalifikovaná kosmetička udělá diagnostiku pleti a stanoví jí jasný plán domácí péče. Naše produkty pro profesionální i domácí použití mají stejné složení, takže po salonním ošetření by měla klientka vhodně navázat pravidelnou domácí péčí. Ty zázraky se totiž dějí doma právě tou pravidelnou péčí. Pochopitelně ale všechny produkty nejsou pro domácí použití vhodné, takže patří pouze a výhradně do rukou vyškoleného kosmetického profesionála. Například sadu chemických peelingů pro domácí použití rozhodně u nás nepořídíte.
Je možné si kosmetiku Eberlin pořídit jinde než v kosmetickém salonu?
Tak v této záležitosti jsme měli v Eberlin Biocosmetics velice jasno. Kosmetické produkty bylo možno zakoupit výhradně v kosmetických salonech, protože věříme, že bez toho kosmetického poradenství se domácí péče opravdu těžko nastavuje. Povolujeme také našim spolupracujícím salonům mít vlastní e-shop, za dodržení našich cenových pravidel. Rok 2020 nám ale přinesl pandemii koronaviru a bylo třeba se s tím nějak vypořádat.
Takže ano, v současné době je možné produkty Eberlin zakoupit také na našem originálním e-shopu, ale protože jsme opravdovým partnerem našich kosmetických salonů, nevytváříme jim takto konkurenční prostředí, ale do e-shopu je zapojujeme. Tedy z prodeje produktů na našem e-shopu mají výhodu spolupracující salony. Je to pro nás velká výzva do budoucna a tuto myšlenku hodláme dále rozvíjet.