Koloběžkujte!

Bolí vás na kole záda, při běhání kolena a chůze je nuda? Zkuste koloběžku! Budete zdravější, štíhlejší a veselejší! Málokterá pohybová aktivita má tak široce prospěšný dopad na zdraví a postavu jako jízda na koloběžce. Navíc je mnohem bezpečnější než cyklistika, protože stojíte kousek nad zemí a riziko úrazu je minimální. Neklade tak vysoké nároky na klouby, srdce a plíce, což ocení senioři, lidé s nadváhou či s horší fyzickou kondicí.

Záda a klouby vám poděkují!

Koloběh je perfektní sport pro moderní dobu, kdy trpíme řadou civilizačních chorob, jako je snížená pohyblivost v důsledku věčného sezení či nadváha. Jaké jsou hlavní zdravotní bonusy?

  • konec bolesti zad – při koloběhu není žádné místo na páteři přetíženo, namáhají se mezižeberní a zádové svaly, které pak pevněji drží páteř. Díky zanožování při odrazu ulevujeme bederní části páteře.
  • zlepšení funkce kolen a kyčlí – díky střídání nohou se klouby nepřetěžují, zanožování navíc vede k extenzi kyčlí, a tedy k jejich uvolňování. Koloběžka obecně celkově zlepšuje pohybový aparát a pohybovou koordinaci.
  • kompenzace sedavého způsobu života, stejně jako nadměrné zátěže vznikající u jiných sportovních aktivit, které mnohdy naše tělo zatěžují příliš jednostranně.
  • jízda na koloběžce jako skvělé rehabilitační cvičení.

Koloběžka formuje postavu a zpevňuje hýždě!

Vypadat dobře chce samozřejmě každý a koloběžka pomůže s formováním mnoha partií. Překvapivě to nejsou jen nohy a hýždě, ale také střed těla či ruce. Takže konec trápení s dietami a činkami, je čas na zábavu na čerstvém vzduchu.

  • zázračné zanožování – koloběžkován je zaručenou cestou, jak si vypěstovat pevné hýždě, což je skvělá prevence bolestí kyčlí a bederní páteře v důsledku dlouhodobého sezení u počítače nebo v autě. Na koloběžce se střídavě odrážíme oběma nohama, takže si sedací svalstvo protáhneme a vyrýsujeme i ty partie boků, které běžnému cvičení odolávají.
  • koloběžka posiluje paže, břicho i stehna – o paže se totiž při řízení koloběžky opíráme a pracujeme s nimi při každém odrazu a následném narovnání se. Posilujeme je vlastní vahou, což je ideální zátěž. Při stejném pohybu namáháme a protahujeme i břišní svalstvo. A jelikož střídavě stojíme na jedné noze a nohy střídáme v momentě odrazu, zpevňují se i svaly stehen.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *