Nezapomínejme na duševní pohodu

Za poslední rok čelíme asi největší pandemické krizi, s jakou se všechny aktuálně žijící generace setkaly. Naše fyzické zdraví je ohroženo neviditelným nepřítelem, a proto více než kdy jindy musíme dbát na dostatečné posilování imunity. Nesmíme však zapomínat ani na zdraví psychické, které je stejně důležité, a přitom často opomíjené.

Various salad vegetables ingredients on white background, top view, flat lay. Healthy clean eating or diet food concept.

Fyzické zdraví je pojem, který asi pro nikoho z nás není cizí. Bývá totiž snadněji viditelné než zdraví duševní, které většinou zůstává očím skryto. Přitom za poslední rok, kdy celý svět bojuje se společným nepřítelem v podobě onemocnění COVID-19, je důležité nezapomínat právě na psychickou stránku každého z nás a neopomíjet její důležitost. Duševní pohoda je zcela klíčová i pro fyzické zdraví, a tak bychom měli dostatečně pečovat o obě tyto složky.

I když je pro mnoho z nás aktuální období náročné, snažit se udržet psychicky v pohodě je jednou z cest, jak situaci zvládnout bez zbytečných vrásek. Samozřejmě, že nelze vždy ovládnout své prožívání a věta „hlavně buďte v klidu“ většinou příliš funkční nebývá. V takové chvíli je dobré pomoci si aspoň základními vitaminy nebo minerály, které pozitivně ovlivňují nervovou soustavu, a tím dokážou zklidnit pocuchané nervy.

Aminokyselina L-tryptofan

Tato aminokyselina pomáhá odbourat podráždění a mírní projevy agrese. Působí pozitivně také na kvalitu spánku. V potravinách ji nalezneme hlavně v živočišných bílkovinách (červené maso, mléko…) nebo například v hořké čokoládě.

Vitaminy skupiny B

Vitaminy z této skupiny napomáhají správné činnosti nervové soustavy. Velmi účinné jsou při potížích s depresí a jejich nedostatek může způsobovat různé psychické obtíže. Tyto vitaminy je vhodné doplňovat pomocí kvalitních doplňků stravy, které jsou ideálně nakombinované a pokryjí celou tuto skupinu.

Magnézium

Magnézium neboli hořčík je asi nejznámějším pomocníkem v boji proti stresu. Zajišťuje správnou funkci nervové soustavy a snižuje míru únavy a vyčerpání, čímž posiluje odolnost organismu vůči stresu a napětí. Jedná se o často opomíjený minerál, a řada lidí tak trpí jeho nedostatkem, a to i přesto, že jej obsahuje poměrně mnoho různých potravin (například luštěniny, banány, ovesné vločky, bulgur a další).

Lidské tělo je souborem nejrůznějších prvků, a proto je vhodné doplňovat ty, které mu chybějí. Pokud nejsme schopni získat požadované prvky ze stravy, je vhodné je tělu dodat pomocí kvalitních doplňků stravy. V takovém případě nezapomeňte na důležitost správného výběru a klidně si nechte poradit. „Aby tělo fungovalo správně, potřebuje širokou škálu různých minerálů a vitaminů. V případě, že mu některé chybí, je vhodné je tělu dodat ať už zvýšením příjmu konkrétních potravin nebo zařazením vhodných suplementů. Kvalitní doplňky stravy můžou výrazně pomoct při nedostatku látek důležitých pro správné fungování našeho organismu. Při výběru je ale nutné nepodcenit kvalitu produktu, aby užívání doplňku mělo pro tělo skutečně smysl,“ radí Ing. Bohumil Hlavatý, výkonný ředitel České a slovenské asociace pro speciální potraviny. Nebojte se proto nechat si poradit od odborníka, nastudujte si předem potřebné informace nebo si třeba pročtěte recenze na ověřeném portálu. Pokud nenecháte výběr náhodě, vaše tělo vám poděkuje, uchováte si duševní zdraví a se stresem a nepohodou se vypořádáte mnohem lépe.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *