Zásady zdravého opálení

Daň módě za opalování je příliš vysoká a na zdravé slunění je potřeba řádná příprava. Pokud chcete minimalizovat stárnutí pleti, zároveň získat krásnou barvu a přitom se vyhnout tvorbě zbytečných vrásek, hyperpigmentaci a suchosti, nechte se inspirovat radami lékařky-estetistky MUDr. Marianny Poljančukové z Kliniky GHC Praha.

Dokonale opálená pleť je během letních měsíců atraktivní, a i přes varování odborníků se mnohé ženy snaží docílit tmavších odstínů intenzivním sluněním, přestože následky přinášejí zdravotní rizika i předčasné stárnutí pokožky. Do 40 let nám kůže odpustí vše, a potom se začnou sčítat následky. Pokud toužíte po snědých odstínech pleti a zároveň chcete minimalizovat škody, celý postup by měl být rozdělený do tří etap zahrnujících přípravu, správný proces opalování a důkladnou péči po slunění.

Jak se správně připravit

Před začátkem opalování je ideální především začít kontrolou mateřských znamének u dermatologa, aby případná rizika byla včas odhalena. Pokud je vše v pořádku, můžou přípravy pokračovat. Nejlepší je provádět celotělový peeling a scrubbing alespoň 1 x týdně nejlépe tři týdny za sebou. Součástí přípravy může být i celotělová nebo partiová mezoterapie kyselinou hyaluronovou nebo infuzní a ozónová terapie (ozón a skupiny vitaminů D, E, B atd.).

Opalování má svůj postup i pravidla

Po řádné přípravě nastává proces slunění. Měli bychom ovšem respektovat denní cyklus a sluneční agresivitu, proto je doporučeno přímé slunění ráno mezi 9 a 10 hodinou v intervalech 20-30 min, střídaných tzv. chilling modem, tedy nepřímým sluněním ve stínu, kde se opalujeme taky. Přestávky jsou dobré při největší sluneční agresivitě v době mezi 12-14 hod. a od 15-16 hod. znovu, do večera potom můžete klidně dále opakovat dopolední cyklus. Nezapomínejte se pravidelně otáčet, aby vám neuniklo nerovnoměrné opálení. Při výběru správného SPF faktoru je dobré myslet na typ pleti, abychom nedosáhli místo krásného opálení spíše rychlého spálení a olupování pokožky. Pro citlivou, problematickou a světlou pleť je vždy lepší volit SPF 50, přičemž fototyp 3 a 4 si může dovolit i SPF 35. Snědá barva se dostaví stejnou rychlostí, ale vyhnete se nepříjemnému zarudnutí a podráždění. Obličej, krk i dekolt je dobré chránit také alespoň faktorem 50+, aby slunce nezanechalo na kůži víc pigmentací a vrásek než zlaté barvy.

Po opalování chce pleť vitaminy

Zlatá pleť vám může vydržet i několik týdnů, záleží na tom, jak o ni pečujete. Poopalovací etapa spočívá především v intenzivní aplikaci přípravku na bázi olejů, b-karotenu, zklidňujících i hydratačních komponentů a užívání dostatečného množství vitaminu E, D, K2 a koenzymu Q10. Pokud se i přesto začne na vaší kůži objevovat postupně náznak olupování, můžete se vyhnout nepříjemným šupinám intenzivní péčí založené na hydrataci, šetrném manuálním peelingu měkkou žínkou během sprchování s dodáním sprchového mléka na bázi extraktu olejů nebo tuků, a následnou aplikací výživných krémů, které budou ideální kombinací k rekonvalescenci pokožky.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *