Začátky jsou vždy plné očekávání a představ, které se časem naplní či nenaplní. Nejinak je tomu i na počátku nového roku. Jak bude vypadat svět krásy v roce 2023?
Budeme dále rozvíjet současné trendy? Objeví se na trhu něco nového a zajímavého? Začne snad konečně platit, že „krásná může být každá žena a v každém věku“? Nebo svět krásy naprosto ztratí kontakt s realitou a my budeme jen nevěřícně zírat? Pojďme se podívat, co si o tom myslí odborníci.
Přichystejte si odpověď na otázku „proč“
V současnosti jsou žádané produkty, které v jednom balení nabízejí víc možností využití a zároveň umějí zajistit dosažení lepších výsledků. Výrobci tedy neustále vyvíjejí stále chytřejší zařízení, která umožňují uspokojit potřeby širšího okruhu zákazníků, a to rychleji a pohodlněji než dříve. Neinvazivní technologie již umožňují například odstraňování tuku a budování svalové hmoty v jednom kroku nebo bezpečné a účinné ošetření všech typů pokožky, a to kdekoli na těle mužském i ženském.
Trendem v letošním roce bude poptávka typu „jeden nákup – větší efekt“ nebo také „za míň peněz více muziky“. V dnešní turbulentní době budeme více než dosud zvažovat, jak své peníze utratíme. Nemusí to nutně znamenat, že jich utratíme méně, pokud nám náš nákup bude dávat smysl. Omezíme nákupy impulzivní, a naopak si je budeme lépe promýšlet. Vždy si budeme klást otázku „proč“? Proč si mám koupit zrovna toto? Co mi to přinese? Nechcete-li tedy své zákazníky ztratit, budete jim na tuto otázku muset naprosto jasně a srozumitelně opakovaně odpovídat.
Život je změna – umožněte ji zákazníkovi okusit
Každá doba vždy měla svůj vlastní, poměrně přesně definovaný ideál krásy. Stačí si vzpomenout třeba na to, jak vypadala věstonická Venuše, sexbomba Marilyn Monroe či třeba proslulá modelka Twiggy. Spousta žen pak touží tento ideál své doby napodobit a vypadat jako věrná kopie. Dnes se však klube do popředí jiný trend – proměnlivý vzhled šitý na míru konkrétnímu zákazníkovi pro daný moment. Nejenže tu bude vedle sebe současně existovat nespočet různých stylů, svými vyznavači považovaných za ideál krásy, ale i jeden a tentýž člověk bude chtít mít možnost svůj vzhled kdykoli a jakkoli změnit. Heslem doby se stane „sebevyjádření“.
Po době covidové, která od nás vyžadovala mentalitu stádní a naši pozornost směřovala k potřebám celku, nastává nyní doba zaměřená na potřeby jednotlivce. Snaha o sebevyjádření nás povede ke snaze o vyjádření našich mnoha rychle se měnících rolí i prostřednictvím svého vzhledu. Očekávejte poptávku po neinvazivních typech ošetření, jejichž efekt nebude nevratný, naopak spíše dočasný, a tudíž umožní zákazníkovi neustálou změnu.
Lidé se odváží vypadat velice nezvykle, neboť budou chtít být vnímáni jako originál, a navíc budou vědět, že k tomuto vzhledu nejsou odsouzeni do konce života. Dosavadní standardy krásy se začnou čím dál víc drolit, lidé se začnou osvobozovat a cítit se krásní bez ohledu na to, zda dosáhli nějakého společností pevně určeného ideálu. Všechno je dovoleno, pojďme experimentovat!
Krása znamená zdraví
Jak jsme již zmínili dříve, atmosféra covidových let, kdy jsme měli čas a příležitost spoustu věcí si znovu uvědomit, zapůsobila v mnoha směrech jako katalyzátor již existujících trendů. Pod vlivem událostí jsme opět zjistili, že zdraví je nejdůležitější a je potřeba na něm pracovat. Opouštíme hromadná nařízení ze strany autorit a přebíráme individuální iniciativu. Na rozdíl od omezujících a přísných hygienických opatření souvisejících s přenosem infekce se však nyní snažíme pečovat o své zdraví způsoby veskrze příjemnými a maximálně přirozenými.
V roce 2023 můžeme tedy očekávat rostoucí poptávku po wellness produktech, které upevní naše zdraví a zároveň nás budou hýčkat. Žádané budou přírodní potravinové doplňky, důraz se však od dobrého fungování trávicí soustavy coby našeho „druhého mozku“ přenese na mozek samotný. Firmy budou usilovat o využití poznatků neurovědy tak, aby nám umožnily zlepšit kvalitu života a obnovit jednotu těla a mysli. Budeme hledat způsoby, jak vylepšit svůj spánek, koncentraci, paměť či třeba lépe zvládat své emoce.
Držte krok s online světem, budoucnost je totiž „phygital“
Možná už jste to slůvko někdy slyšeli…a každopádně ho ještě uslyšíte. „Phygital“ znamená propojení světa fyzického a digitálního (anglicky physical a digital, čti „fydžitl“). Tento trend našim životům vládne již pěkných pár let a neustále se zrychluje. Online a offline svět postupně splývají.
Nejen ve světě krásy získávají stále větší vliv online influenceři, možná i proto, že vyrovnat se někomu ve světě internetových avatarů je snazší nežli něčeho dosáhnout ve skutečném životě. Online influencer už dokonce nemusí být ani člověk, firmy dnes úspěšně využívají svých vlastních avatarů umělé inteligence – například značka Prada takto představila svou virtuální Candy. Virtuální svět je čím dál nepřehlednější, body zde získáte tehdy, pokud se budete vyjadřovat jasně a zákazník bude vždy ihned vědět, s kým má tu čest. Rok 2023 je rokem respektu k individuální identitě – važte si i té své firemní a dejte jí pevné hranice. Online i offline.