Značka L’Oréal Paris oznámila svůj program udržitelnosti do roku 2030 „L’Oréal pro budoucnost, protože naše planeta za to stojí“. Půjde o snížení uhlíkové stopy o 50 % na konečný produkt. Rovněž přispěje 10 miliony eur na projekty v oblasti životního prostředí, které podpoří komunity žen po celém světě.
V zájmu zachování přírodních zdrojů a snížení uhlíkové stopy produktů usiluje značka také o snížení hmotnosti obalů svých produktů. L’Oréal Paris rovněž pracuje na urychlení přechodu k oběhovému hospodářství, v rámci něhož jsou materiály využívány, co nejdéle je to možné. K tomu vede například optimalizace recyklovatelnosti obalů, šetření zdrojů a předcházení znečišťování životního prostředí plasty. To zahrnuje použití většího množství recyklovaných materiálů v obalech s cílem dosáhnout 100% recyklovaného nebo biologického plastu do roku 2030 (nebo 0 nově vyrobeného plastu).
Značka L’Oréal Paris se připojí k iniciativě LOOP a zúčastní se projektů, které budou testovat nové typy odolných obalů, aby mohla hledat alternativy k jednorázovým obalům, například znovudoplnitelné či znovupoužitelné obaly, a do procesu zapojovat i spotřebitele. Nové balení šamponů a kondicionérů bude vyráběno z hliníku a bude se prodávat se zálohou prostřednictvím webových stránek jednotlivých prodejců. Po využití produktů budou moci spotřebitelé obal vrátit prodejci, který jej následně předá značce L’Oréal Paris k vyčištění a opětovnému naplnění.
Značka se také zaměřuje na svědomitější spotřebu vody během použití jednotlivých produktů (což odpovídá 50 % uhlíkové stopy značky, spojené se zahříváním vody pro opláchnutí produktů) a pomáhá snižovat čas potřebný ve sprše. Značka zároveň vyvíjí receptury, k jejichž opláchnutí je potřeba méně vody a také nové zkrášlovací postupy, jež pomáhají omezit počet oplachování (jde o produkty dva v jednom nebo bezoplachové péče).
Továrny, kde se vyrábějí produkty značky L’Oréal Paris, pokračují ve svém úsilí snížit emise uhlíku, spotřebu vody a celkovou produkci odpadu. Mezi lety 2005 a 2020 došlo ke snížení emisí uhlíku továren a distribučních center o 82 %, dále se podařilo snížit spotřebu vody o 44 % a produkci odpadu o 35 procent.
Protože jsou ženy hlavními oběťmi klimatických změn, rozhodla se značka L’Oréal Paris investovat 10 milionů eur do šesti uhlíkových projektů, jejichž příjemci jsou komunity žen po celém světě. Společně s finanční podporou L’Oréal Paris také vytvoří konkrétní programy na posílení role žen ve vedoucích pozicích.