REXY Group, retail experti a full-service partner pro značky v oblasti krásy, navrhli a realizovali první luxusní beauty store Bjut by Dr.Max s podtitulem „Krása, která trvá“. Tento průkopnický projekt, otevřený v pražském obchodním centru Westfield Chodov na ploše přes 300 m², přináší nové standardy do beauty retailu.
Bjut by Dr.Max jako první svého druhu propojuje krásu a zdraví, produkty i služby – od analýz pleti a vlasů až po personalizované pečující rituály v dedikovaných beauty hubech. Díky tomuto komplexnímu přístupu ke kráse, péči a poradenství vznikl retailový prostor, který má potenciál stát se evropským benchmarkem v oblasti beauty konceptů.
Vytvoření flagship storu Bjut pro Dr. Max bylo komplexním projektem, na kterém v REXY Group pracovali téměř dva roky. „BJUT je víc než kosmetická prodejna – je to nový kanál značky Dr.Max, který propojuje krásu, technologie a zákaznický zážitek. Retailový koncept jsme navrhli tak, aby nejen vizuálně zaujal, ale zároveň podporoval strategický cíl Dr. Max: stát se inovativním hráčem v oblasti beauty segmentu.“ říká Vlasta Šilarová, spolumajitelka REXY Group s tím, že v rámci projektu hojně čerpali z dlouholetých odborných zkušeností v oblasti retail designu a spolupráce se světovými kosmetickými značkami.
„Naším cílem je doručit zákaznicím přesah od lékárenské péče až k oblasti well-beingu a vnější krásy. Soustředíme se proto na diagnostiku a péči o pleť, vlasy i celkové vnitřní zdraví. Nově vytvořená značka je aktuálně na začátku své cesty, v letošním roce se zaměříme na její propagaci. Do budoucna uvažujeme o otevření dalších prodejen – například na Moravě nebo v západních Čechách,“ doplňuje k budoucí plánům značky Marco Schumacher, projektový manažer Konceptu lékáren Dr.Max a dodává: „Věříme, že díky tomuto konceptu můžeme dlouhodobě zvyšovat kvalitu služeb a produktů, posilovat zákaznickou spokojenost i loajalitu a zároveň podpořit konkurenceschopnost celé značky. Nový přístup přispívá nejen k lepší zákaznické zkušenosti, ale také k růstu prodeje, počtu zákazníků a celkového obratu.“
Víc než jen nákup
Základem projektu byl jedinečný retailový koncept BJUT, který REXY navrhlo na míru tak, aby redefinoval nákupní zážitek v oblasti kosmetiky. „Spojuje prémiový design s maximální orientací na zákazníka – od rozčlenění prostoru do intuitivních zón podle potřeb péče, přes tzv. „organic flow“ rozmístění nábytků v prostoru a přírodní materiály i příjemné nasvícení až po pokročilé digitální prvky, které umožňují personalizovanou komunikaci přímo na prodejní ploše. Naše práce zahrnovala vše od kreativního návrhu přes výkresovou dokumentaci až po výrobu nábytku na míru a integraci digital signage, které posouvají prodejní prostor do nové éry retailu“ doplňuje Vlasta Šilarová. Výsledkem je jedinečný retailový koncept, který Dr. Max umožňuje vstup do segmentu luxusní kosmetiky a přináší zákazníkům zcela nový způsob nakupování a dlouhodobé péče o sebe.
V rámci vývoje se zde zaměřili na potřeby zákazníků, kteří hledají více než jen nákup. Chtějí komplexní péči v prostředí, kde se cítí dobře. „V tradičních prodejnách nám chybělo propojení odborného poradenství, kvalitních produktů a digitálních inovací v jeden funkční celek. Tento koncept je odpovědí na tuto poptávku,“vysvětluje spolumajitelka REXY Group. Dodává, že jejich záměrem bylo vytvořit prostor, který nejen reaguje na aktuální potřeby, ale i předvídá budoucí požadavky zákazníků, čímž se stane příkladem pro rozšíření podobných konceptů v budoucnosti.
Beauty Huby a personalizace
Aktuálním trendem v beauty segmentu je rostoucí důraz na skin & haircare, který se stává klíčovou kategorií péče o sebe. Prodej těchto produktů však není snadný – zákazníci hledají odborné poradenství a důvěryhodné informace. Proto REXY Group vytvořila tzv. Beauty Huby, které spojují odbornou diagnostiku a poradenství, jako jsou analýzy pleti a vlasů, s pečujícími rituály. Speciálně vyškolený personál využívá nejmodernější diagnostické přístroje, na jejichž základě sestaví individuální plán péče. Tento holistický přístup propojuje tradiční lékárenskou odbornost s inovativní kosmetickou diagnostikou a zajišťuje dlouhodobou zákaznickou loajalitu.
Design podtrhující ženskost
„Z analýz zákaznického chování vyplynulo, že současné prostředí v lékárnách Dr.Max neposkytuje pro kategorii beauty dostatečně osobní a inspirativní místo,“ vysvětluje Vlasta Šilarová. Nový design flagship prodejny proto klade důraz na ženskost, estetiku a pohodlí, a zároveň vytváří prostor, který je výrazně odlišený od tradičních lékáren. Jemná pastelová paleta, zlaté akcenty a biofilní prvky společně s příjemným osvětlením vytvářejí harmonické prostředí, které podporuje zážitek z nákupu prémiové péče.
Chytrá prodejna budoucnosti
Prodejna Bjut by Dr.Max již dnes využívá digitální prvky, jako jsou obrazovky s produktovými informacemi nebo LED shelftalkery, které umožňují flexibilní a okamžitou změnu obsahu bez nutnosti tisku – jde tak o ekologičtější a efektivnější řešení pro dynamické retail prostředí. Součástí konceptu jsou také digitální skenery pleti a vlasů, které zákazníkům pomáhají s přesnějším výběrem individuální péče. V dalších fázích plánuje Dr.Max tento koncept dále rozvíjet – směrem k plně personalizovaným doporučením, chytrému obsahu na základě zákaznických preferencí a hlubšímu propojení online a offline světa.
Nová flagship prodejna Bjut by Dr.Max představuje přelomový koncept, který reflektuje nejnovější globální trendy a nastavuje nový standard pro beauty retail v Evropě. Projekt potvrzuje schopnost REXY Group být spolehlivým retail expertem s 360° přístupem – od designu přes technologii až po custom řešení na míru.