TOP Shop oznamuje uvedení kolekce dámského oblečení a doplňků pro podzim a zimu 2013, která je rozdělena do několika stylových řad. Letošní nosnou inspirací módy Topshop je mimo jiné i filmová produkce. Kolekce Craft odkazuje na kultovní film z Čarodějky z 90. let.
Craft
Kolekce je tvořena prvky tohoto stylu doplněna vlivem modernizace. Důležitou roli hraje např. PU kůže odhalující celkový vzhled jednoduché siluety, a to vše je spárováno s nadrozměrnými kusy chlapeckého oblečení.
Pozoruhodné jsou také organické strašidelné lesní motivy a fotografické inkoustové květiny v modrých barvách. Typické jsou i objemné plastické nášivky a manšestrové mikiny, které stojí v protikladu vzdušným šatům s gotickými motivy. Jsou zdobeny monochromatickými výřezy, cvočky a barevnými výšivkami. Na scénu se vrací i dlouhá kombinéza a zástěry s jemnými prvky a potisky.
Margot svět
Kolekce představuje směsici femme fatale a ikonických hrdinek filmů Wese Andersona, kterými jsou Suzy z loňského filmu s názvem Až vyjde měsíc a Margot z filmu Taková zvláštní rodinka.
Tento barevný a hravý trend má mírný retro odstín, přesto však zůstává jeho současným. Základem svrchního oblečení jsou klasické záplatované kožešiny s kontrastními manžetami. Oblečení je základem této kolekce a skládá se z již zmíněných kožešin, prvky inspirovanými klasikou a kontrastními manžetami.
Jednoduché mini shift šaty překrývají změkčené vinylové kabáty. V letošní sezoně je všechno mix – snoubí se zde sukně osobitého střihu s kratšími úplety, na kterých jsou oka ve tvaru včelích pláství, vše doplňují přiléhavé bundy. A také jsme svědky návratu pouzdrové sukně!
Plastické motivy, smíšená příze a roztomilý kýč se objevují i na tričkách a mikinách. Ponožky se nosí s těžkými botami a s podrážkou na platformě.
Antverpy v devadesátých
Devadesátá léta v Antverpách je trend, který vzdává hold belgické škole konceptuálních návrhářů té doby. Inovovali výtvarnou formu a experimentovali s technikami. Byli mistři dekonstrukce i avantgardního přístupu a jsou považováni za znovu-objevitele klasiky s důrazem na modernitu. Příběh této kolekce je proto silně zakořeněn v dokonale padnoucích dámských oděvech, ovlivněných pánskou módou, kterým dominují sponky. Stylové pánské dobře padnoucí kalhoty, ostře bílé popelínové košile a mix jakoby nahrbených kabátů, to vše pak nějakým způsobem zkroucené nebo dokonce ironizované. Všechny švy jsou hrubé, jednotlivé prvky jsou chytře skládány jako origami a vytváří téměř sochařské tvary. Tento dojem podporují asymetrie a funkční uzávěry jako zipy kovové i suché a D-kroužky.
Zájem je kladen na neobvyklé látkové směsi s instrumentální texturou. Klíčem ke vzhledu je sůl a pepř tvídu, krvavé skvrny a slínovce. Ty v kombinaci s velkým množstvím tkanin s vaflovou vazbou tvoří rozmazané zdánlivé povrchy. Použita je zejména angora, mohér, kartáče kudrlinek a pletená plsť. Znovu se objevuje také flís.
Na scénu opět přicházejí pasé lepené materiály, které zvyšují pocit výjimečnosti. Vinyl, PU kůže, leštěn a potažené povrchy dodávají jednotlivým modelům kontrast.
Siluety jsou předimenzované, až maskulinní nebo uzavřené jako zámotky. Nápadité vejcovité střihy jsou dosaženy překlady a klenutými rukávy. Žerzej je zkroucený a vrstvený.
Motorkářské bundy a halenky mají větší rozměry a jsou vyrobeny ze smíšené tkaniny s reliéfní technikou. Městský lem je doplněn detaily motorkářských stehů, zejména na bázi PU kůže a neoprenu. Luxusní sportovní soupravy, dlouhé blůzy a vzorované kalhoty jsou pro tuto kolekci nezbytné. Sportovní oblečení, které je inspirované příslušenstvím vrcholových běžců, a batohy dokončují finální vzhled.
Potisky jsou jednoduché a odrážejí se do vzorů, do zrnité kvality tkanin, jsou jakoby poškrábané a obsahují leptané efekty.
Barevná paleta je minimální; skládá se z křídově bílé, grafity, betonově šedé, smrkově zelené, pískovcové a bordó. Nejdůležitějšími barvami jsou nefrit, ocelově modrá, růžová a prachově purpurová.