Partnerství Pampers a UNICEF, jedno z nejdéle trvajících korporátních partnerství, pomohlo UNICEF eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus již ve více než 17 zemích světa. 21 jich však stále potřebuje naši pomoc. Existují 3 jednoduché způsoby, jak kampaň podpořit, například nákupem plenek Pampers označených logem kampaně.
Partnerství Pampers a UNICEF slaví desáté narozeniny vyhlášením nového boje proti mateřskému a novorozeneckému tetanu (MNT) a vyzývá k zapojení i rodiče a jejich děti: pomozte eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus (MNT) všude tam, kde je stále hrozbou!
Mateřský a novorozenecký tetanus (MNT) postihuje rodiny v nejchudších zemích světa. Nákaza je přímým důsledkem nehygienických porodních postupů, například stříhání pupeční šňůry nesterilními nástroji. Poté, co je novorozenec nakažen, neexistuje žádný účinný lék. MNT si tak každý rok vyžádá na 49 000 životů, což odpovídá jednomu zmařenému životu novorozeněte každých 11 minut .
Už 10 let mají Pampers a UNICEF jediný cíl: po celém světě eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus. Díky podpoře rodičů podporuje kampaň Pampers – UNICEF „1 balení = 1 vakcína“ společnosti Procter & Gamble, která je výrobcem plenek Pampers, očkovací programy UNICEF poskytováním finančních prostředků na koupi vakcín proti MNT. Odhaduje se, že kampaň již zachránila na 500 000 dětských životů a každou sekundu je v průměru očkována jedna matka s dítětem.
Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF Česká republika: „Podpora ze strany Pampers a rodičů v posledních deseti letech pomohla snížit počet dětí a maminek ohrožených touto smrtelnou chorobou o celých 60 procent. Tento konkrétní výsledek je důkazem toho, že pravidelným očkováním je možno MNT zcela vymýtit. I proto je tak důležité, abychom ve spolupráci s Pampers pokračovali v našem společném úsilí a ochránili 71 milionů žen a dětí v chudých a izolovaných oblastech světa, které tato nemoc stále ohrožuje.“
Madagaskar, Mauritánie a Kambodža se letos dostaly na seznam zemí, kterým Pampers poskytuje finanční prostředky na pomoc proti MNT. Nicméně v dalších 21 zemích zůstává nemoc nadále hrozbou. 20 z nich získává pomoc od Pampers.
„Málokdy si při každodenním rozhodování při nákupu plenek můžeme říci, že pomáháme eliminovat nemoc, která ohrožuje dětské životy,“ říká Mariola Mirek, manažerka komunikace Pampers. A dodává: „Na kampani 1 balení = 1 vakcína je nejlepší, že jsou její výsledky snadno měřitelné a vliv naší činnosti je tak jasně viditelný. Financování kampaně je víc než jen finanční dar – zachraňujeme životy novorozenců i jejich maminek.“
10. narozeniny jsou příležitostí k oslavě se speciálními hosty.
„Není nad vlastní zkušenost – měla jsem možnost osobně poznat, jak očkovací programy UNICEF v africkém Mali účinně pomáhají v boji proti MNT. Když si člověk uvědomí, že očkování zachrání, s relativně nízkými náklady, miliony dětských životů, neměli bychom být lhostejní. Jsem proto nesmírně ráda, že i letos mohou rodiče v ČR prostřednictvím kampaně Pampers a UNICEF přispět k záchraně dětských životů a ke snaze zbavit svět tohoto nebezpečného onemocnění,“ říká Jitka Čvančarová.
Jak můžeme pomoci?
Pampers-UNICEF kampaň 1 balení = 1 vakcína, ve které Procter & Gamble, výrobce plenek Pampers, podporuje UNICEF financováním nákupu vakcín proti MNT. Probíhá od 1. října do 31. prosince. Každý může kampaň podpořit jedním ze tří jednoduchých způsobů.
1 balení = 1 vakcína: Za každý nákup balení Pampers s logem kampaně daruje Procter & Gamble částku, která odpovídá ceně jedné vakcíny. Kromě toho je možné podporovat kampaň také v obchodních centrech Tesco, a to nejen nákupem plenek Pampers, ale i výrobků jiných značek od Procter & Gamble.
1 zobrazení/sdílení = 1 vakcína: Za každé zhlédnutí nebo sdílení speciálního narozeninového filmu Pampers publikovaného na facebookové Pampers fanpage daruje Procter & Gamble částku odpovídající ceně jedné vakcíny proti MNT.
1 foto/video = 1 vakcína: Sdílením fotografie nebo videa vašeho dítěte sfoukávajícího svíčky z narozeninového dortu s hashtagem #PampersUnicefWish se každý může připojit k našemu přání eliminovat MNT. Za každé nahrané foto daruje Procter & Gamble částku odpovídající ceně jedné vakcíny proti MNT.
Připojte se k oslavám našich 10. narozenin výběrem jednoho z těchto tří snadných způsobů, jak pomoci chránit novorozence a jejich maminky po celém světě proti tetanu. Více informací naleznete na Pampers.cz a Unicef.cz.