Společnost Garnier spouští transformační iniciativu Green Beauty, jejímž posláním je zásadně snížit globální dopad značky na životní prostředí. Do roku 2025 si dala tyto závazky: všechny produkty značky budou vyrobeny bez použití prvotních plastů; všechny plastové obaly bude možné znovu použít, recyklovat nebo kompostovat; všechny průmyslové závody Garnier budou uhlíkově neutrální.
V dnešní době jsou více než kdy jindy důležité otázky týkající se životního prostředí a dotýkající se témat zdraví a společnosti. Nebývalé události posledních několika měsíců vedly k soustředění se na roli značek v dnešní společnosti. Očekávání spotřebitelů se změnilo. Lidé chtějí především značky, kterým můžou důvěřovat, které jsou transparentní a skutečně lepší z hlediska jejich dopadu na životní prostředí.
Značka Garnier již v posledních několika letech udělala významné kroky vedoucí ke zlepšení výsledků na poli udržitelnosti. Její snahy jsou nyní ještě intenzivnější. Vyvinula nové receptury, které obsahují 98 % složek přírodního původu, přišla s přípravky bio péče o pleť s certifikací Ecocert a nadále pokračuje ve zmírňování negativních dopadů, které mají výrobky na životní prostředí. Nyní si stanovila ještě vyšší cíl, a to přetvořit způsob fungování kosmetického průmyslu a být vzorem pro nás všechny.
Iniciativa Green Beauty představuje komplexní strategii udržitelnosti, která značce umožní zaměřit se na její dopad v rámci celého hodnotového řetězce. Jejím cílem je transformovat každou jednotlivou fázi v řetězci a snížit nebo zcela odstranit negativní dopad na planetu a životní prostředí, a to v následujících oblastech:
- Ekologické balení:
- Do roku 2025 budou všechny výrobky značky Garnier vyrobeny bez použití prvotních plastů, což pomůže ušetřit více než 37 000 tun prvotních plastů za rok.
- Do roku 2025 bude možné všechny plastové obaly značky Garnier znovu použít, recyklovat nebo kompostovat.
- Ekologické složení:
- Do roku 2022 budou všechny obnovitelné složky pocházet z udržitelných zdrojů.
- Do roku 2025 bude mít 100 % nových nebo obnovených produktů značky Garnier příznivější ekologický či společenský dopad.
- Udržitelné výrobní závody:
- Do roku 2025 bude 100 % průmyslových závodů uhlíkově neutrálních a bude používána pouze obnovitelná energie.
- Emise CO2 v průmyslových závodech byly už sníženy o 72 %.
- Solidarity Sourcing:
- Do roku 2025 značka Garnier podpoří 800 komunit po celém světě v rámci programu Solidarity Sourcing, jehož cílem je pokračovat v zajišťování většího množství obnovitelných složek prostřednictvím programů, které si kladou za cíl vytvářet příznivý společenský dopad.
Iniciativa Green Beauty zahrnuje také Průběžnou zprávu o pokroku v oblasti udržitelnosti, která otevřeně a transparentně informuje o závazcích, ke kterým se Garnier zavazuje. Zpráva uvádí, v jaké fázi se nyní v rámci svých závazků značka Garnier nachází, otevřeně informuje o pokroku, výsledcích i výzvách, které před ní stojí a mapuje proces, jakým společnost chce dosáhnout ambiciózních cílů do roku 2025. Data, která zpráva obsahuje, byla posouzena externím auditorem, společností PricewaterhouseCoopers a zkompletována za pomoci vědců a odborníků na danou problematiku.
V rámci ambiciózního nového označování produktů je jedním z cílů iniciativy Green Beauty informovat o ekologickém a společenském dopadu výrobků značky Garnier, aby spotřebitelům byla nabídnuta možnost chovat se při výběru výrobků ještě zodpovědněji z pohledu udržitelnosti. Garnier bude cílit na vzdělávání spotřebitelů o tématech, jako je například recyklace, na všech digitálních platformách komunikace vlastněných značkou.
V rámci zvyšování transparentnosti je značka Garnier vůbec první, která bude informovat o ekologickém a společenském dopadu výrobků, aby pomohla získat spotřebitelům přehled o společenském a ekologickém dopadu svých produktů. Nové etikety přinesou úplné a transparentní informace o ekologickém a společenském dopadu výrobků skupiny L’Oréal. Tato metodika hodnocení dopadu výrobků, která byla sestavena v úzké spolupráci s nezávislými vědci a experty, je v celém kosmetickém odvětví naprosto jedinečná. Sledování kosmetických výrobků ve všech fázích životního cyklu se zaměřuje, mimo jiné, na původ složení, balení, a výrobu produktů i na dopad během používání výrobků a na recyklaci. Jako první budou údaje uvedeny ve Francii na výrobcích Garnier určených k péči o vlasy. Každý výrobek je na základě hodnoty celkového dopadu klasifikován v porovnání s dalšími produkty ze stejné kategorie na stupnici od A do E, kde A značí vlastnosti nejpříznivější pro naši planetu. Data budou ověřována nezávislým auditorem a informace o společenském dopadu se budou týkat dodržování základních pracovních práv dle OSN a toho, zda dodavatelé podporují znevýhodněné komunity.