Dnes by se s podobným titulkem neodvážil oslovit své čtenářky žádný časopis. Právě takto pojmenovaným reklamním článkem o kosmetických přípravcích se na ně v roce 1947 opakovaně obracel kulturní a zábavný obrázkový týdeník Sobota.
Přinášel informace nejen o nákupu, ale také například o správném používání mýdla v poválečné době, kdy – podle autora – mýdla ještě nebyla dostatečně kvalitní. A hned přinášel řešení: Výrobky značky Darona tváře „zkrásní a z žen tonoucích v nekonečných domácích starostech se stanou rázem ženy viditelně hezké“.
Svěží a krásná tvářička
Přitom „není se čeho obávat, jen sebrat trochu odvahy, vždyť obojího lze docílit s malými finančními náklady v deseti minutách každodenně věnovaných jen a jen sobě“, neboť, věřte, neplatí, což si prý ještě mnoho žen zbytečně namlouvá, že „stanou-li se manželkami a hlavně maminkami, není třeba, aby se staraly o svůj vzhled“.
Za nesprávný byl též považován názor některých příslušnic něžného pohlaví, podceňující estetický a hygienický význam kosmetiky, protože si myslí, že kromě „věčného mytí nádobí a úklidu nic lepšího na světě neexistuje“.
Propagován byl především gel zvaný Darona Cleansing Lotion, který se aplikoval „na pokožku po jejím vyčištění vatičkou jemnými tahy odzdola nahoru a od středu do stran proto, aby tato nebyla zbytečně vytahována“ s tím, že „vatičku měníme tak dlouho, až je úplně čistá. Pak následoval obřad večerního vklepávání nevelkého množství výživného nočního krému Darona Nourishing Cream do příjemně narovnané pokožky a žena mohla v klidu „vstoupiti do ložnice a usnouti s blahým vědomím, že se na ni ráno ze zrcadla usměje svěží a krásná tvářička.“
Vzhled pokožky vás udiví!
Pro denní potřebu byl doporučován jako vhodný jeden ze tří krémů této značky: na velmi suchou pleť, smetanový denní krém s olejem, který se lehce přepudrovával jemnějším, pastelově zbarveným krémem a pro zvlášť mastnou pleť se radilo použít lehce sněžný krém Darona snow cream.
„Krásný, matný vzhled pokožky vás udiví a radostně překvapí“, hlásal dále článek a mělo se tak stát ihned poté, co žena použila tyčinku na rty a k tomu trochu Darona Darcilinu na obočí a řasy, který zdůrazňoval výraznost a krásu obličeje.
I další článek ve stejném roce, věnující se zkrášlování ženské pleti, poukazoval na negativní stopy, které na ní zanechávají drobné povinnosti všedních dnů. Po radě „Udělejte jakýsi generální úklid na svém zevnějšku, abyste již zítra hleděly na svět jasnějšíma očima“, se ženám radilo, jak konkrétně postupovat. „Nejdříve si nachystáme dvě misky. Do jedné nalijeme horký odvar heřmánku v barvě hodně tmavého čaje, do druhé hodně studenou vodu. Pleť obličeje i krku dobře očistíme Darona Cleansing Lotionem. Po dobrém osušení přiložíme pak obkládek heřmánku horký, jak jen sneseme, a necháme působiti asi 45 vteřin. Tento sejmeme a rychle přiložíme druhý, který máme připravený v ledové vodě a necháme jej působiti jen asi 15 vteřin. Tuto výměnu horkého heřmánkového náčinku a náčinku ze studené vody opakujeme 6-8krát. Končíme vždy obkladem studeným. Tyto obklady provádíme vždy asi po třech až čtyřech týdnech. Pleť potom lotionem a naneseme svůj obvyklý noční krém.“
Neprozrazovat stupeň pěstěnosti!
Už před padesáti pěti lety bylo zdůrazňováno, že „pleť musí být pěstěna a udržována, má-li býti ve třiceti letech, kdy je žena na výši, prosta vrásek a rýh“.
V této době také existovali předchůdci anti-agingové péče: „Na pleť ochablou či jevící známky stárnutí v okolí očí a úst použijeme aktivnějšího Darona Hormon Creamu, obsahujícího aktivní hormon, který má na omlazení a prokrvení pleti vliv přímo zázračný a při jeho vysoké aktivitě používá se ze začátku jen v malých dávkách. U citlivých a choulostivých pletí se neužívá, tam stačí krém výživný.“ Reklamní článek se zmiňoval i o prostředku na „odstraňování skleslosti obličejového svalstva, který vklepáván do pokožky způsobí její jemné prokrvení a upevnění“ a zdůrazňoval, že nesmíme „zapomenout na to, že krémy do pleti jemně vklepáváme konečky prstů, což je ta nejpřirozenější masáž.“
Kosmetice a kosmetickým přípravkům – v poválečném tisku u nás nabízených pod anglickými názvy (k tomuto zvyku jsme se po letech vrátili!) – se věnoval rovněž článek věnovaným rukám, o nichž v dialogu se ženami pisatel či pisatelka reklamního textu uvádí, že „prozrazují Váš věk i stupeň Vaší pěstěnosti“ a že „není z žádného důvodu žádoucí, aby Vaše ruce vydávaly svědectví o nutnosti vykonávat domácí práce. Věnujte svým rukám za jejich namáhavou činnost denně večer několik minut péče o jejich bezvadný vzhled. Mnohonásobně se vám za to odmění.“