Společnost dm chce zákazníky inspirovat, jít příkladem a zavádět taková opatření, která zákazníkům usnadní udržitelné nakupování. Proto jsou již od roku 2018 produkty šetrné k přírodě označeny v prodejnách dm zelenými cenovkami. Na začátku roku 2023 došlo navíc ke zpřísnění pravidel pro označování. Nově mají zelenou cenovku pouze produkty nesoucí minimálně jeden z vybraných certifikátů, který zaručuje, že byly při výrobě dodrženy zásady trvalé udržitelnosti. V sortimentu dm je takových produktů v současnosti více než 2 000.
Drogerie dm patří také k průkopníkům bezobalového prodeje. A protože jsou plnicí stanice na stáčenou eko drogerii u zákazníků stále oblíbenější, rozšiřuje dm tento koncept do dalších měst. „Za období leden až srpen 2023 došlo v meziročním srovnání k nárůstu odprodejů o téměř 26 procent. Univerzální prací nebo čisticí prostředek, máchadlo či prostředek na nádobí si mohou naši zákazníci koupit do opakovaně použitelné nádoby již ve 26 prodejnách dm,“ upozorňuje manažer komunikace Jiří Peroutka.
Výročí 30 let působení na českém trhu oslavila loni společnost dm podporou 30 zelených projektů, jejichž realizace pokračují i letos. Jedním z nich je projekt Dropp – za čistší tenis, díky němuž nekončí použité tenisové míčky na skládkách nebo v přírodě. Loni se takto posbíralo 153 000 tenisáků z tenisových klubů v ČR. Představuje to asi 9 tun materiálu. „Letos už je posbíráno okolo 80 tisíc ohraných tenisáků,“ vypočítává Vít Gloser, zakladatel projektu. Materiál z rozdrcených míčků nachází využití jako podklad v koňských jízdárnách.
Dále pokračuje i projekt nazvaný Hygienizace a aerobní kompostování koňského hnoje. „Novinkou je pořízení rozdružovače balíků slámy, pomocí kterého chceme zlepšit strukturu a homogennost suroviny navážené do kompostéru a v budoucnu přejít na stlaní drcenou slámou,“ vysvětluje autor projektu František Bubeník.
K podpořeným projektům patřila například i květinová farma Něžná pivoňka, která se zaměřuje na kytice a květinové dekorace z rostlin vypěstovaných přírodní cestou. Farma pořádá environmentální programy pro školy i veřejnost spojené se samosběry květin. „I díky podpoře od dm se nám daří zvětšovat obhospodařovanou plochu, díky čemuž můžeme pěstovat více květin. Momentálně pracujeme na přechodu k ekologickému zemědělství a získání bio certifikace,“popisuje majitelka farmy Nikola Al Haboubi Florianová.