Kila navíc budou pryč!

Vánoce už jsou dávno za námi, ale kalhoty se pořád nedají dopnout. Připomeňme si pár tipů, jak zeštíhlet, které samozřejmě dávno známe, ale opakování je – jak známo – matka moudrosti (a štíhlosti).

Opakování ovšem není vůbec ideální při snaze o shození nějakého kila nebo udržení optimální váhy. Proč? „Spousta žen má dlouhodobými a opakovanými dietami otupělý metabolismus, takže nefunguje normálně. U řady z nich paradoxně pomůže začít jíst více a kvalitně, pak začnou hubnout,“ radí Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz

  • Vždy ale platí základní matematické pravidlo: příjem kalorií musí být menší než jeho výdej. Do výdeje se ale počítá i bazální metabolismus. Je úplný nesmysl, aby žena přijímala méně než 5000 kJ denně.

Rozložení jídla

Ohledně časového rozložení jídla existuje několik voleb, každému vyhovuje něco jiného. V poslední době se odborníci shodují na účinnosti metody přerušovaného půstu v rozumném nastavení.

  • Po dobu 12 hodin přiměřeně jíst, pak 12 hodin nepřijímat žádnou potravu. Možný je i poměr 8:16. Vždy je ale potřeba hlídat kalorie.

Hýbejte se

Kolikrát už jste si říkaly „Zítra začnu s cvičením“? Zkuste to tentokrát splnit a zařaďte do svého harmonogramu pravidelný pohyb.

  • Ideální je cvičení 3x týdně, abyste dosáhly kýžených výsledků. Díky pravidelnému pohybu navíc začnete uvolňovat hormony štěstí, a to jsou hned dvě mouchy jednou ranou.

Jděte na to odborně!

Vlítnout do fitka a dřít tam do úmoru, to není rozhodně dobrý nápad. Než se pustíte do užitečného hýbání, poraďte se s odborníkem. „Fyzioterapeut dokáže po komplexním kineziologickém vyšetření navrhnout cviky na míru a doporučit další procedury, které podpoří hubnutí, formování a detoxikaci těla,“ doporučuje Iva Bílková, hlavní fyzioterapeutka FYZIOkliniky.

  • Při pravidelném fyziocvičení se formují kosti, kloubní plochy a velikosti i tvary svalů, resp. zvyšuje se množství tzv. motorických jednotek, které jsou jakousi továrnou pro spalování energie.

Výživový program

Lépe, než držet ostrou krátkodobou dietu, je dodržovat racionální výživový program. Trendy je právě METABOLIC BALANCE. Je založený na individuálním jídelním plánu, který klade důraz na stravu s nízkou glykemickou zátěží, dostatkem bílkovin a kvalitními tuky. Sestavený je na základě anamnézy, obezitologického měření, odběru a laboratorního rozboru krve, moderních lékařských doporučení, výsledků lékařských studií, ájurvédské typologie a analýzy složení jednotlivých potravin. S touto metodou můžete individuálně změnit své stravovací zvyklosti.

  • „METABOLIC BALANCE znamená nastavení rovnováhy mezi tzv. „tělesnou chemií“ a „chemií potravin“. Výhodou tohoto řešení je, že přijímáte přesně ty živiny, které tělo potřebuje, aby se látková výměna dostala do rovnováhy,“ prozrazuje výživová poradkyně Mgr. Anna Margarian z Miracle Clinic.

Dbejte na kvalitní spánek

Po sportovním výkonu je vždy důležitá regenerace. A kdy jindy si tělo lépe odpočine než během spánku. Podpoříte tím také růst svalů. Večer tedy dřív vypněte počítač i televizi a hurá do říše snů!

  • Díky plnohodnotnému spánku budete navíc lépe spalovat tuk a nebude vás honit mlsná.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v K&W 01-02.2020

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *