Letní cestovní stravování

Léto pro mnohé znamená čas odpočinku a pauzu od každodenních činností. Je to také příležitost k návštěvě nových, neznámých míst. Když jsme na dovolené, chceme nejen poznávat nové památky, ale také si pochutnat na nových jídlech.

Kdo by nemiloval ochutnávání místních delikates a zpestření každodenní stravy? Jet na dovolenou ale neznamená, že se musíte vzdát zdravého režimu. Můžete cestovat, jíst zdravě, prozkoumávat nové oblasti, a přesto si dopřát příležitostné pochoutky podle jednoduchých doporučení.

Pití

Léto vyvolává vzpomínky na ovocné koktejly s malými papírovými deštníky. Zatímco mnohé z těchto nápojů jsou velmi chutné, můžou být také nabité kaloriemi z alkoholu, sladkých sirupů a šťáv. Vyhněte se pokušení a omezte jejich počet na minimum. Základem pitného režimu by měla být voda, minerální voda nebo čistý čaj. Během horkých letních dnů je hydratace nezbytná pro doplnění tekutin vyloučených pocením, navíc pomáhá předcházet přehřátí.

Chytrá svačina

Když strávíte den procházkou po městě nebo v zábavním parku, pravděpodobně narazíte na spoustu lákavého občerstvení a pouličního jídla. Mnoho svačinek je však kaloricky příliš vydatné, takže se snažte omezit na sousto nebo dvě a podělte se se svými přáteli a rodinou. Než vyrazíte, dejte si proteinovou snídani a s sebou si přibalte zdravé svačiny, jako jsou proteinové tyčinky, ořechy nebo ovoce. Pokud nebudete mít příliš velký hlad, budete méně v pokušení.

Pohybujte se

„Letní cestování často znamená posezení u jezera, bazénu nebo moře. Většinu času strávíme odpočinkem, čtením, pozorováním krajiny a relaxací, ale ani na dovolené se nemusíte vzdát pravidelného cvičení. Vezměte si s sebou tenisky nebo oblečení na cvičení a využijte hotelovou posilovnu nebo bazén,“ radí Susan Bowerman, expertka na výživu společnosti Herbalife Nutrition.

Některá střediska nabízejí skupinové lekce cvičení jako zábavný způsob, jak rozhýbat své tělo. Můžete vybírat od jógy až po vodní aerobik. Pokud raději cvičíte sami, některé místní posilovny umožňují přihlásit se na týden nebo dva. Sledujte také svou každodenní aktivitu prostřednictvím nachozených kroků a pokud můžete, přemísťujte se chůzí.

Dejte přednost zelenině

Spíš než pečivem s máslem nebo smaženými předkrmy začněte každé jídlo zeleninou. Saláty a zeleninové přílohy jsou skvělým způsobem, jak se nasytit zdravým jídlem, než se vrhnete na jiné pochoutky. Snažte se aby 50 procent zkonzumovaného jídla tvořila zelenina, což vám umožní ochutnat místní pochoutky a zároveň nepřekročit stanovený denní příjem.

Dbejte na spánek

Ať už vás čeká pohodlná hotelová postel nebo kempování na nafukovací matraci, dbejte na kvalitní odpočinek. Výzkum prokázal souvislost mezi nedostatkem spánku a přejídáním – když jsme příliš unavení, volíme ne vždy zdravé jídlo ve snaze zvýšit hladinu energie. Cestování, zejména do různých časových pásem, narušuje náš standardní spánkový režim. Pokud je to možné, snažte se dodržovat obvyklou dobu spánku a vstávat ve stejnou dobu. Vyzkoušejte masku na oči ke ztmavení prostředí a špunty do uší ke snížení hluku. A až půjdete ráno na snídani s ospalýma očima, vynechte sladké, rafinované sacharidy ve formě vaflí a snídaňového pečiva. Místo toho si dopřejte vodu, obyčejnou kávou nebo čaj a hledejte zdravé bílkoviny, jako jsou vejce nebo jogurt.

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *