Dobu socialismu, kdy neexistovaly stovky kosmetických značek jako dnes, oči se malovaly vypálenými zápalkami nebo krémem na boty, účes se zpevňoval cukerným roztokem nebo pivem a největším vynálezem byl deodorant, si někteří už nedokáží ani představit. Právě ta léta, kdy se ženy radovaly i z obyčejného mýdla, si můžou lidé připomenout v Retro muzeu Praha v expozici s kosmetickými trendy tehdejší doby a zavzpomínat tak na časy, kdy byla kosmetika žádané podpultové zboží.
Opravdovým kosmetickým fenoménem a pomalu největším objevem té doby byl aerosol čili sprej, který původně vůbec nebyl určený pro kosmetický průmysl. Právě až během 70. let vznikl první lak na vlasy Lybar, který odolával vodě tak skvěle, že prakticky nešel smýt. Velkým společenským trendem byl boj s tělesným zápachem. Kromě antiperspirantů vznikly i kuličky, které příšerně lepily a zanechávaly na oděvu skvrny. I když se může zprvu zdát, že se kosmetický průmysl orientoval pouze na ženy, tak i muži měli větší výběr než jen vodu po holení Pitralon. Prodávala se například mýdla pro muže, přípravky na vlasy nebo zubní pasty, což bylo opravdu nedostatkové zboží. Na oblíbené kosmetické a potřebné hygienické produkty se zkrátka stály dlouhé fronty. Mezi exponáty v kosmetické vitríně muzea se nacházejí také produkty od značky Dermacol, které se v té době podařilo prodat licenci až do samotného Hollywoodu.