Podnikání s úsměvem

Jak ze snů vybudovat firmu s milionovými obraty v České republice?

Přinášíme vám velice inspirativní příběh kosmetické značky PHYRIS, která je lídrem ve světě profesionální kosmetiky.

Příběh se začal psát v roce 2012, kdy Ing. Alexandra Fričová společně s partnerem obhájila licenci pro Českou republiku.

„Zvlášť pro náš trh bylo nezbytné mít vše pod kontrolou a eliminovat škody, které by přicházely z vnějšího prostředí,“ vzpomíná na začátky zakladatelka společnosti.

Paní inženýrko, jak dlouho se věnujete oblasti kosmetiky?

Kosmetika mě zlákala již během studia a jsem tomuto oboru dodnes věrná. Technologický rozvoj a neustálá poptávka po inovativních materiálech v kosmetice mě fascinují. Obdivuji, kam věda a pokrok ve zpracování účinných látek dospěly.

Přibližte prosím kosmetiku PHYRIS našim čtenářkám, které se s ní zatím nesetkaly.

PHYRIS kosmetika se vyrábí v německém Augsburgu pod přísným farmaceutickým dohledem. Předností je vysoká koncentrace účinných látek, bezpečnost a viditelné výsledky.

Co konkrétně klientkám můžete nabídnout?

Aktuálně si klient může vybrat z deseti produktových linií zaměřených skutečně pro všechny typy a stavy pleti. Jednoduše řečeno, náš zákazník si péči zamiluje téměř okamžitě a má to svoje důvody. Každá účinná látka je rostlinného původu, je bezpečná a neucpává póry. PHYRIS kosmetika obsahuje pouze zdravé a moderní molekuly, které nedráždí pokožku. Celý postoj firmy od výrobního procesu až po samotnou distribuci ke klientovi je „eco-friendly“.

S jakým krédem jste se do podnikání pouštěli?

Od začátku nám záleželo na tom, aby měl klient správnou péči a kombinaci produktů. Právě proto je prodej kosmetických produktů možný pouze přes kosmetické salony nebo estetické kliniky. Eliminujeme tak riziko, že by klientky používaly něco, co pro ně není vhodné.

Ukázalo se, že to byla správná cesta?

Přiznám se, že rozhodnutí jít cestou pouze přes B2B partnery je dlouhá cesta, ale nám se to díky dobře postavenému marketingu a skvělému týmu lidí povedlo. Mnoho jiných a konkurenčních značek nám tvrdilo, že bez prodeje na internetu a slevových portálech to nepůjde. Neuposlechli jsme „dobře míněné rady“ a povedlo se. Dnes máme skvělou základnu kosmetických salonů pod vedením skvělých žen.

V kolika zemích je značka přítomna?

Aktuálně pracují salony s PHYRIS ve více než 65 zemích celého světa. Konkrétně v České republice zažije naše kosmetické ošetření denně více než čtyři sta dam a pánů. Musím však uznat, že mi je líto, že paní kosmetičky stále nějak nepochopily, že mají zlato v rukách. Občas se stydí a bojí nabídnout pleťovou péči domů.

Využívají pouze své ruce a odborné znalosti a služby mnohokrát poskytují pod cenou. Kosmetičkám, kterým přijde absolutně normální nabízet péči na doma, a dokonce si to kladou za svou povinnost, se daří mnohem lépe, a i pleť jejich klientů vypadá mnohonásobně lépe. Naši B2B partneři s námi jezdí na zahraniční semináře, výstavy a tento rok jsme s nimi dokonce navštívili Miami Beach.

V čem spočívá kouzlo kosmetiky PHYRIS?

V první řadě je důležitá vhodná diagnostika pleti. PHYRIS představuje třífázovou koncepci péče, důraz klademe na to, že je optimální používat denně minimálně tři produkty. Pravidelně odličovač pleti, aktivátor a následně samotný krém nebo/plus sérum. Pouze krém nestačí! Dokonce bych s nadsázkou podotkla, že bez připravené pleti je to i škoda snahy a peněz. Je to stejné jako u kadeřníka, kdybyste požadovala společenský účes bez mytí vlasů.

Určitě si děláte plány do budoucna. Můžete z nich něco prozradit?

Kam se s firmou posuneme a kde budeme za pět až deset let, dnes neumím říct. Pracujeme s partnerem v pravidelných etapách na tom, abychom drželi krok s trendy, ve společnosti ALMAF Beauty poskytovali pouze ověřené, bezpečné produkty s výsledky a připravili firmu na nové přicházející období.

Po pravdě jsme takoví samouci, začátky byly pokus – omyl. Ani jeden nepocházíme z korporátu nebo marketingového prostředí. Někdy mi to je líto, chybí nám do party třetí hlava. Naštěstí jsem zjistila, že mám obchod a hlavně marketing v krvi a umím z toho v rozsahu naší rodinné firmy vytěžit maximum.

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v K&W 09-10.2019

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *