Světový veletrh ILTM v Cannes, který je výstavní skříní luxusního cestování, vyhlásil jako moto letošního již 17. ročníku téma zdraví a wellness. Akce proběhla v legendárním Festivalovém paláci na začátku loňského prosince s dosud největší účastí v historii: 1880 vystavovatelů ze 101 zemí.
K tomu přibližně stejné množství profesionálních návštěvníků a 200 akreditovaných VIP médií, mezi které patřil i náš časopis.
Cestování v duchu wellness a zdraví je jako vykročení ze začarovaného kruhu naší frenetické digitalizované doby 21. století. S oblastí krásné a prosluněné francouzské Riviéry pojem „dobrého bytí“ náležitě rezonoval.
A právě na tomto území příjemných požitků špičky světového cestovního ruchu dospěly k závěru, že by v budoucnu měly všechny cestovatelské plány směřovat ke stejnému cíli: k „promyšlenému“ odpočinku, který by měl sehrát v naší uspěchané době hlavní roli pro naše fyzické, psychické či sociální zdraví.
Co to znamená v praxi? Současní poskytovatelé služeb v turismu se dnes více zaměřují na holistické pojetí svých konceptů a vytvářejí tak zcela nový vzrušující ekosystém cestování.
Podle společnosti The Global Wellness Institute oblast cestovního ruchu zaměřeného na wellness už v současné době představuje hodnotu 639 miliard dolarů. S faktem, že tento typ cestování roste velice rychle (roční míra růstu 14 %), se zdá, že se při našich cestách můžeme těšit na netušené blaho pro naše tělo i duši!
Zdraví na talíři
Jednoduše řečeno, pro hotely představuje takový přístup celkovou změnu konceptu, který může přinést skutečnou revoluci v nabídce služeb, a to ve zdravějším stylu, ale také v odpovědnějším přístupu k životnímu prostředí.
Hotely, které se chtějí udržet na vlně, se dnes předhánějí nejen v nabídce wellness, ať už ve smyslu návratu k tradičním technikám známým již po tisíciletí, či nejnovějším vědeckým objevům v oblasti anti-agingu či fitness.
Ale propagují také zdravou stravu ze sezonních ingrediencí, s důrazem na místní produkci, s využitím eko a biosurovin, bez přísad, konzervačních látek nebo rafinovaných složek. V duchu této filozofie také podporují trvale udržitelné zemědělství a produkty i technologie šetrné k životnímu prostředí.
French touch
Jak se s tímto konceptem snoubí tradiční francouzské „art de vivre“? Franc Farneti, generální ředitel Cap d’Antibes Beach Hotel z luxusní sítě Relais & Chateaux, takový koncept považuje za logický a přirozený. Jak říká, dobrý hoteliér musí nabídnout služby, jež odpovídají očekávání dnešních klientů, kteří dnes věnují stále větší pozornost svému zdraví a jsou víc než kdykoliv jindy orientovaní na osobní péči.
„Žijeme v intenzivní a uspěchané době, dnešní mileniálové pracují ve velkém stresu, a tak rostou nároky této mladé generace klientů. Ale věk se také prodlužuje a lidé mají více času věnovat se sami sobě ve své postproduktivní etapě života. Člověk si konečně uvědomil, že tělo není stroj a je potřeba se o něj starat, uklízet a chránit ho. Ale jak víte, pro nás Francouze je také velice důležité dobře a chutně jíst a tuto naši francouzskou devízu je také potřeba uchovat pro další generace,“ říká ředitel.
Ve svém hotelu tak nabízí čerstvou středomořskou stravu výhradně z místních zdrojů. Farneti však také podtrhuje, že wellness neznamená jen oblast hotelů se 4 nebo 5 hvězdičkami. Zdravý trend návratu k nejrůznějším technikám relaxace se velice demokratizuje a ve Francii wellness nabízí i zařízení, jako jsou kempingy či hotely s jednou a dvěma hvězdičkami.
Dejte cestování smysl
Jeden z předních inovátorů v oboru, síť Six Senses Hotels Resorts & Spas, se k wellness staví průkopnicky a podporuje hlavně zdraví a vitalitu. Hosté Six Senses se můžou těšit na promyšlený přístup ve všech oblastech zdravého životního stylu od fitness přes jógu a meditaci až po místní léčebné tradice s holistickými omlazovacími procedurami. Ve spolupráci s uznávanými lékaři a profesionály z oblasti wellness, jako je Dr. Michael Breus či Dr. Steven Gundry, vyvinuli speciální programy, které jsou zaměřené na spánek a relaxaci nebo povzbudí vitalitu a fyzičku či naučí zdravěji jíst.
Šéfkuchaři Six Senses se při přípravě pokrmů vyhýbají alergenům a připravují jídla s nízkým obsahem cukru, lepku či laktózy, a místo toho si vybírají přísady, které podporují zdravé trávení, s vysokým obsahem antioxidantů a bílkovin.