Společnost L’Oréal Česká republika a síť drogerií ROSSMANN dojednaly do prosince 2020 společný projekt založený na sběru prázdných plastových obalů od kosmetických přípravků s názvem Druhý smysl obalům. Cílem je zrecyklovat co největší množství obalů a přeměnit je v druhotnou surovinu, která může posloužit pro výrobu dalších užitečných produktů.
Zákazníci mohou nosit prázdné plastové obaly od kosmetických přípravků jakýchkoliv značek do 10 vybraných prodejen ROSSMANN, ve kterých jsou připraveny sběrné boxy. Do těch je možné vhodit například plastový obal od šamponu, tělového mléka nebo pleťové vody. Poděkováním pro zákazníky bude sleva 20 % na nákup jednoho nezlevněného produktu značek L’Oréal Paris, Garnier a Mixa (vyjma dekorativní kosmetiky).
„V Česku třídí odpad více než 73 procent obyvatel, což nás v této oblasti řadí mezi nejvyspělejší země Evropské unie, a měli bychom na to být hrdí. Co se však týče plastových obalů, poměrně velká část se dále kvůli technologickým a ekonomickým limitům v Česku nerecykluje,“ vysvětluje Petr Štěpánek, ředitel pro vědu ve společnosti L’Oréal Česká republika. „Rozhodli jsme se proto spojit síly s několika partnery napříč průmyslovými odvětvími a otestovat, zda můžeme poměr znehodnocených a zrecyklovaných plastových obalů od kosmetických produktů změnit“.
Vrácené obaly budou zrecyklovány v co největší míře dle technologických možností, aby následně posloužily jako surovina podle principů oběhového hospodářství. Na poli recyklace a maximálního využití vysbíraných obalů tak, aby neskončily na skládkách, se partnerem projektu stává skupina Plastic Union. Ta se zabývá recyklací plastových odpadů ze žlutých kontejnerů a výrobou postconsumer regranulátů. „Vážíme si každého projektu na podporu šetření primárních surovin. Náš úkol v takových projektech nespočívá jen v samotné recyklaci, ale také v uzavírání partnerství, která skutečně vrátí námi zrecyklované plasty zpět do života, třeba využitím regranulátu ve výrobě nových produktů,“ uvedla Marta Augustýnková, PR manager skupiny Plastic Union.
„Věříme, že projekt pomůže k pochopení obsáhlé problematiky v souvislosti s plastovými odpady, která se bezprostředně týká každéhoz nás,“ uvedla Olga Stanley, manažerka komunikace sítě drogerií ROSSMANN. Už nyní si v prodejnách ROSSMANN, kde projekt probíhá, mohou zákazníci za cenu 99 Kč zakoupit designový květináč od české společnosti Plastia vyrobený z recyklovaných plastů. Skvěle funguje i jako praktický stojan na tužky.