Jsme neustále obklopeni lidmi a zdánlivě propojeni na sociálních sítích – a přesto se můžeme cítit neuvěřitelně osaměle a izolovaně… Věděli jste například, že 1 ze 4 lidí se právě teď cítí osamělý? A že je osamělost spojena se závažnými zdravotními riziky? Světová zdravotnická organizace (WHO) označila sociální izolaci jako jednu z nejpalčivějších výzev pro fyzické a duševní zdraví v moderním světě. Proto se klíčovým tématem nové sociální mise značky Nivea s názvem Nivea Connect stala právě sociální izolace a osamělost.
Až doposud byla samota spojovaná především se staršími lidmi. Avšak ze studie, kterou společnost Nivea celosvětově realizovala, vyplývá, že pocit osamělosti nejrychleji roste mezi mladými lidmi mezi 16-24 lety, kteří jsou v otázce sociální izolace nejzranitelnější. V České republice se proto akreditovaným partnerem společnosti stala nezisková organizace Nevypusť duši, zaměřená na prevenci duševních obtíží u dětí, dospívajících a jejich blízkých dospělých. Jejich program „Zázemí pro duši“ pomáhá mladým lidem rozpoznávat první známky duševní nepohody a ukazuje jim, jak o duševní zdraví pečovat.
Nejdůležitějším přínosem projektu je inkluzivní, respektující, tolerantní a bezpečné prostředí, kde se mladí lidé cítí vítáni, přijímáni a vyslechnuti, a kde je jim poskytnuta bezplatná psychologická podpora nejen v krizových situacích. Cílem je s využitím místních poznatků a globálních odborných znalostí vytvořit smysluplná spojení a trvalé změny v celosvětovém měřítku.