Vůně jsou velmi intimním doplňkem, který hraje důležitou roli v každodenním životě. Jak jsou na tom Pražané, Brňané a obyvatelé dalších českých měst? Kdo nakupuje nejvíce a kolik za parfémy utratí?
I když by se mohlo zdát, že kupní síla v různých regionech České republiky způsobí jiné preference ve výběru parfémů, opak je pravdou. Bez ohledu na region mají čeští zákazníci zájem o cenově podobné produkty. Liší se spíše typem vůně. Marketingový ředitel parfums.cz Radek Ondrášík prozradil: „V absolutních číslech nakupují nejvíce Pražané, nicméně pokud zohledníme relativní čísla, tedy ve vztahu k počtu obyvatel, tak nejvíce se voní Ostravané, za kterými následuje Praha v těsném závěsu za ni je Brno a poté Plzeň.“
Kolik zákazníci v jednotlivých regionech za parfémy utrácejí?
Česko je na diametrální rozdíly příliš malé, nicméně i zde můžeme z dostupných dat vysledovat trendy. „Dá se říci, že nejvíce v průměru utrácí při jednom nákupu zákaznici z Plzně a to téměř 1300 Kč. Za nimi pak následují zákazníci z Prahy cca 1000 Kč, poté z Ostravy okolo 850 Kč a nejméně pak brněnští zákazníci okolo 800 Kč.“ pokračuje Ondrášík.
A jaké vůně jsou vlastně ty nejoblíbenější?
„Podle prodejních dat můžeme vysledovat, že zákazníci z hlavního města jsou konzervativnější a používají osvědčené best sellery. Oproti tomu v jiných českých regionech je větší poměr nových vůní. Zákazníci často zkouší novinky a jednotlivé vůně střídají.“ uzavírá Radek Ondrášík.
Mezi tradičně populární vůně patří již dlouhou dobu výrobky od značky DKNY (slavné dámské „jablíčko“ Be Delicious není třeba představovat), Calvin Klein (vzpomeňme třeba klasickou Euphorii nebo Eternity), Dolce & Gabbana a jejich Light Blue, Hugo Boss (oblíbená pánská vůně Hugo Boss No. 6) nebo Chloé. Na výsluní popularity se hřejí také Versace se svým parfémem Bright Crystal, Armani s vůní Acqua di Gioia nebo Bvlgari se svou rozsáhlou řadou nejprodávanějších parfémů Omnia.