Při koupi kosmetiky a produktů osobní péče je nejdůležitějším rozhodovacím faktorem pro 73 % českých žen kvalita produktu. Desetina českých zákaznic tak za kosmetické produkty utratí nad 10 000 korun ročně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Givet, předního výrobce kosmetiky a produktů osobní péče. Nejčastěji české ženy nakupují kosmetiku jednou měsíčně, a to v kamenné prodejně, nejvíce utrácejí za vlasové produkty.
Požadavek na kvalitu vítězí nad cenou
Při výběru a nakupování kosmetiky a produktů osobní péče stojí kvalita v čele seznamu priorit pro 73 % českých žen. Cena kosmetického produktu je poté důležitá pro 67 % žen a osobní zkušenost s produktem pro 66 %. Na doporučení od přátel dá pouhých 17 % českých zákaznic. Naopak, online recenze ovlivní nákupní rozhodování desetinu z nich. Obal kosmetických produktů ovlivňuje nákupní rozhodnutí jen u 3 % dotázaných žen.
„Kvalitní kosmetika zůstává pro české ženy prioritou. Zároveň výsledky průzkumu potvrzují, že se české zákaznice snaží najít rovnováhu mezi péčí a financemi, a tím také vytvářejí trvalou poptávku po kvalitních a zároveň stále cenově dostupných kosmetických výrobcích,“ komentuje Martin Vrána,výkonný ředitel společnosti Givet.