Jak se zbavit stresu?

Stres, který je v souvislosti s koronavirem a omezeními všudypřítomný, může být spouštěčem řady psychosomatických zdravotních problémů, nejčastěji bolestí hlavy, poruch spánku, bolestí zad, zažívacích obtíží apod. Ženy velmi často řeší stres jídlem, obvykle nezdravým mlsáním. Na chvíli se jim sice uleví a zlepší nálada, ale k večeru jim dojde, že jdou naproti kilům navíc, což je zpětně frustruje a ještě zhoršuje celkovou náladu. Jak z toho ven?

Pomůže pravidelný lehký jídelníček a průběžné upíjení minerálek, zmapování vlastních emocí i plán dne. „Vyčerpaná, nervózní a nevyrovnaná žena nemůže kolem sebe šířit pohodu a dávat svým dětem pocit jistoty. Proto by měla v první řadě myslet na sebe, stejně jako při krizové situaci v letadle, kdy má nasadit kyslíkovou masku nejdříve sobě a teprve pak dítěti. Proto by i v těchto nelehkých časech měly ženy věnovat velkou péči nejprve sobě – aby měly dostatek energie a síly, díky kterým dokáží podpořit i ostatní,“ radí terapeut Michal Nikodem.

„V době zvýšeného stresu hraje důležitou roli i kvalitní stravování, napomáhající správnému zažívání se správnou funkcí střev, která jsou hlavním sídlem imunity,“ doporučuje obezitoložka a endokrinoložka MUDr. Alexandra Moravcová. „Strava by měla být lehká, s omezením na minimum těžkých, tučných a smažených jídel. Hlavní složku by měly tvořit kvalitní bílkoviny, tj. libová masa, vejce a mléčné výrobky (převážně zakysané), spolu s luštěninami, rýží, bulgurem, kuskusem, quinoou, těstovinami (lépe celozrnnými) a pořádnou porcí zeleniny v každé příloze. S pečivem je lepší to nepřehánět, stejně jako s jednoduchými cukry, jejichž přiměřenou konzumaci pokryje čerstvé ovoce. Po zdravém jídle si můžete i zdravě zamlsat – kouskem kvalitní hořké čokolády, nebo třeba lehkým tvarohovým dezertem.“

Pitný režim je také velmi důležitý, protože na nedostatek tekutin tělo reaguje bolestí hlavy, únavou a dalšími nepříjemnými příznaky. Už ztráta tekutin na úrovni 2 % tělesné hmotnosti představuje snížení výkonu až o 20 procent. Pro celou rodinu se ke každodennímu pití hodí slabě a středně mineralizované vody. Při horečkách a dalších situacích, které doprovázejí zvýšené pocení, kdy je třeba tělu doplnit nejen tekutiny, ale i minerální látky, jsou vhodné silně mineralizované vody.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *