Léto v plavkách

Tryskové hubnutí je vždy aktuální těsně před létem, kdy se přiblíží sezona letních dovolených. Máme vybranou destinaci, počasí, zdá se, přeje a nové plavky čekají ve skříni. Ideál. Jen to tělo by potřebovalo alespoň malinko vytvarovat.

Svlékat se do plavek, vystavovat celou postavu na odiv a k hodnocení okolí, to není pro každého snadné. Navíc, někdy plavky náhle odhalují víc, než se nám v zrcadle líbí. Dokážeme se nějak porovnat s poněkud povolenými nebo poněkud nakynutými křivkami? Hlavně NIKDY nedržte hladovku!

6 tipů pro dobrý začátek

  •  Žádné sladkosti

Nepřítelem hubnutí je cukr. Dokud nevyřadíte z jídelníčku sladkosti, čokoládu, sušené ovoce a jiné dobroty, nic se nezmění. Mlsání zkrátka kazí nejen zuby, ale i postavu. Když nemůžete chutě ovládnout, můžete si dát kousek hořké čokolády nebo pár oříšků. Ale jen občas a opravdu jen kousek.

  • Vzdejte se dochucování jídel

Postavu umí ovlivnit i nadměrné používání dochucovadel (majonéza, tatarka, kečup, nejrůznější omáčky) a soli. Čím méně jich použijete, tím lépe. Vedlejším produktem této taktiky je i skutečnost, že oblíbené potraviny, ke kterým se přidávají, budou méně chutnat, a tedy jich sníte méně.

  • Víte, co pijete?

Chcete zhubnout co nejrychleji a co nejsnadněji? Rychle a bez hladu? Je to sci-fi? Zbavit se v krátké době 2–3 kilogramů nevyžaduje hladovku, znamená to dodržovat pitný režim. Pokud vám totiž jde o tvarování postavy (mluvíme o přebytečných maximálně pěti kilogramech), úprava zásobování těla vodou bude mít velmi pozitivní efekt. Pravidelný přísun tekutin upraví hospodaření s vodou, tělo nebude vodu zadržovat a mírně se změní i tělesné křivky. Přísun tekutin se ale týká jen vody, zapomeňte na slazené koktejly, kávu, kakao, džusy a ovocné šťávy, kde je příliš mnoho cukru.

  • Dopřejte si saunu

Saunováním jako takovým se nehubne (přijdete jen asi o 300 kalorií). Neubývá tuk, ale voda, (která se rychle zase doplní). Tělo se ale zbaví toxinů, které zpomalují pohyb lymfy, a tím podporují usazování tuku v podkoží. Posílený metabolismus je důležitým předpokladem úspěšného procesu hubnutí. V sauně se prokrvuje kůže, uvolní svaly, posiluje imunita. I když se výsledek vážení nezmění, vše, co dál podniknete pro návrat k pěknému tělu, bude snadnější.

  • Zapomeňte na tepláky

Móda tepláků a pohodlných legín pro volný čas, ve kterých se tak pohodlně v zimě odpočívalo, přináší nepříjemnou zkušenost. Volná guma v pase je mor pro postavu! To, že se obvod pasu a boků nenápadně a zvolna zvyšuje, ani nepoznáte! Chcete-li tedy změnit svou postavu, vsaďte na oblečení s pevným pasem.

  • A co dieta?

Dietářky vědí své. Kdyby spočítaly všechna kila, kterých se vždy před létem zbavily, byly by to hory tuku. Jenže jakmile si tělo zvykne na život na houpačce, jde to hůř a hůř, i když nasadíte dietu přímo urputnou. Na konci dietního cyklu sice boky a pas pár kilo opustí, ovšem svíravý hlad a touha po čemkoliv, co by se dalo slupnout, nikoliv.

Rychlé diety, kterými se podaří setřást pár tukových špíčků, musí provázet rozumná úprava obsahu talíře, jinak se pracně odhozený tuk vrátí. Daleko účinnější je už konečně opustit vlastní ustálené zlozvyky, jídlo za pochodu mezi dvěma pracovními úkony, mlsání u televize nebo u počítače, kdy vlastně ani nevíte, co jíte, dojídání po dětech nebo dovolené hřešení, které se stává pravidlem (ten jeden nanuk po večeři nebo dvě sklenky vína nejsou tak neškodné, jak se tváří). Někomu pomůžou víc než dieta menší talíře, na kterých i malá porce vypadá docela slibně, jiný sází na dělenou stravu.

Ať tak, nebo onak, jakákoliv úprava jídelníčku vedená jakýmikoliv cíli a pohnutkami nás nutí přemýšlet o tom, co sníme, kolik a kdy. Už to je úspěch.

Pohyb, no jistě!

Tak bez toho to opravdu nepůjde. A čím víc se bude dovolená blížit, tím víc na něj musíte při plánování času myslet. Vkloubit cvičení nebo jiný pohyb do programu je někdy opravdu dost těžké. Vymezit si v diáři dlouhodobě a opakovaně čas na cvičení nebo jiné aktivity – to je první krok k úspěchu. A víc než na každodenní vážení spoléhejte na obyčejný krejčovský centimetr. Pravidelné měření objemu pasu, boků a stehen svou klesající hodnotou potěší víc než údaje váhy.

„Zdravé stravovací návyky a cvičení, na které si zvyknete během hubnutí, vám později pomůžou udržet nižší váhu, až s dietou skončíte. Rapidní snížení kalorického příjmu není z dlouhodobého pohledu výhodné, ani udržitelné, pokud se chcete vyhnout jojo efektu,“ radí Susan Bowerman, expertka na výživu společnosti Herbalife.

Kombinujte úsilí

Každá jednostrannost má své chyby a brzy omrzí. Kdo se rozhodne se svými křivkami už něco udělat, vedle dietních omezení a zvýšení pohybových aktivit může využít i výběr profesionálních pomocníků. A že fungují, dokládá i skutečnost, že je tam zejména před zahájením plavkové sezóny nával. Co pomůže?

    • Skořicové zábaly a tymiánové zábaly na formování postavy a proti celulitidě. Skořicová složka působí hřejivě, tymián zrychlí metabolismus.
    • Zábal z mořských řas má relaxační účinky, podporuje zlepšení vzhledu kůže a zmenšení tukových polštářků, zmírňuje otoky, vyhlazuje kůži.
    • Vrapovánína kůži se nanese speciální krém s obsahem účinných látek, tělo se zavine do folie. Pokožka se zahřeje, působí na ni i tlak.
    • Masáž uvolňuje napětí ve svalech, prokrvuje a napíná pleť. Urychluje metabolismus. Vedle klasické masáže existují i další speciální masáže.

Salony a wellness centra nabízejí i další služby v podobě ultrazvuku, podtlaku, tlaku, elektromagnetického vlnění či elektrostimulace, eventuálně jejich kombinací. Ošetření není bolestivé, nevyžaduje žádnou rekonvalescenci či výrazná omezení v běžném životním stylu, pro viditelný efekt je však proceduru několikrát nutné opakovat.

  • Pneuven a lymfoven. Přístroje využívají presoterapie tlakových vln. Stimuluje se tok lymfy a provádí drenáž dolních končetin, břicha, boků, hýždí a pasu, ale i paží.
  • Vakuová přístrojová masáž stimuluje cévní i lymfatický systém účinněji než ruční masáž. Cílený podtlak postupně narušuje i tukové buňky, které se pak zvolna odplavují lymfatickým systémem z těla. Pokožka se zpevní.
  • Ultrasonolipolýza stimuluje kůži vlněním určité frekvence. Používá elektrody přilepené na pokožku (vibrování má uvolnit tuk).

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v K&W 05-06.2019

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *